Rasism till överdrift!!

Är det inte Sverige i ett nötskal, att dra allt så långt det går.
Klaga på allt som går att klaga på och stoppa näsan i blöt överallt istället för att resa på röven och göra något vettigt av sitt liv.

Kinapuffar
Kinapuffarna är tydligen rasistiska för att en adopterad pojke känner igen sig.
Tragiskt är dock det faktum att, trots att han är Svensk, fortfarande är asiat och istället borde vara stolt över det.
Lata svenskar vs hårt arbetande asiater....

Jag menar... påsen ÄR gul (så att gubben också blir gul är inte så konstigt, men ok... gubben är gul även på den röda påsen), Många kineser har rishatt och snea ögon, och ris förknippas även det med kineser (puffat ris med choklad).
Gubbe, skriver de också.... men jag måste säga att jag tycker det är kvinnoförnedrande, då det kan likaväl vara en tjej... men de drar slutsatsen till att det är en gubbe! (notera ironin)

Eller är det verkligen så illa att man, trots att man inte menar något illa, får beskriva folk längre när man beskriver deras utseende?
Asiater HAR snea ögon. En skrattande asiat (som på kinapuffbilden) har ännu mer skrattande ögon och jag kan inte minnas att jag någonsin dragit det i direkt symbol med en kines på fyllan. Bara ett konstaterande, ASIATER HAR SNEA ÖGON.
Och vet ni vad mer?
Jag tycker det är jättevackert!! Men det ändrar inte det faktum att de har snea ögon.

Hudfärgen har dessutom inte något med raser att göra!
För de skillnader i generna som existerar människor emellan visar klart och tydligt om att det är miljön och inte någon jävla rasskillnad som avgör hur vi ser ut och hur vi är.
Det finns inte några "ras tingade skillnader i våra gener!!"

Våra gener har anpassats i miljoner år från den plats på jorden där vi började!
Alla antirasism organisationer bidrar exakt lika mycket till att rasismen fortfarande existerar genom att påpeka saker som ingen annan än de som BARA TÄNKER RASISM skulle ha noterat!

Nogger Black

Ännu ett tydligt SUPERLÖJLIGT exempel på hur överdrivet det är med rasism åt andra hållet.
Nogger Black får inte skrivas på ett speciellt sätt i reklamen för att det tolkas genast med färgade!
Huh?
Ja då måste jag vara superdum, för jag tolkar inte Nogger black som Nigger black!
En tanke som aldrig hade landat i min skalle om inte folk påpekat det!
Nogger är i mina ögon en glass..... Och det existerar endast X antal bokstäver på vår jords språk, så likvärdiga ord KOMMER att dyka upp oavsett vi vill det eller inte.

Neger kan jag förstå, för det användes i nervärderat syfte under så många år att det inte är ett skäligt ord att använda.
Kineser är inte gula, utan vackert ljusbruna i hyn.
Europeer kallas för "vita" men jag har inte sett en enda jävla människa som faktiskt är VIT! Utan det är mer åt det skära hållet eller ljusbrunt även det!

Vad är nästa grej?
Choklad är brunt, så choklad är ett rasistiskt ord?
När ändå majoriteten av jordens yta täcks av mer eller mindre bruna människor.....?
N Y A N S E R !



NU ÄR MIN LUNCH SLUT!
(fast slut kanske jag inte ska skriva för det kan tolkas som fe,l eftersom det även har en annan betydelse på ett annat språk "slut" vilket helt syftar nervärderande på en viss sorts kvinnor..... Så orden SLUT får nog även det helt enkelt strykas ur registret..... )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0