Ont... ondare... ondast!

En fåra ... eller nästan två.... fick jag till i potatislandet idag, innan jag fick byta syssla för att ryggen tog stryk. Klen grej det där.
Jag menar... varför skulle jag få den, om jag ändå inte kan använda den till ngt?
Bara typ 15 kvar!
Två i taget/helg så innebär det att jag alltså har 7 veckor kvar innan det är klart.
Med den hastigheten börjar jag verkligen på allvar fundera på om jag inte ska så potatisen i hinkar ist.

Nä.... Allt ska faktiskt inte fåras.
Det är så stort, så det borde räcka med 2-3 fåror till. Sen skall det vara jordgubbar och resterande av ytan kan jag bara rensa och gräva för att få bort alla rötter och bruka till bättre jord.
Ingen brådska.
Lite morötter kanske jag kan sätta där också.
De ska ju sås direkt i jorden.

Underbara svägerskan var här med sin underbara familj idag. Hon tvingade mig att äta snuskigt goda negerspöken som hon hade gjort.

Yep! Tvingade!! JAG LOVAR!
Aptrist när de åkte hem igen... men vi började iaf snacka om Thailand igen! Nästa resa ska vi försöka få stanna i en månad :-)

Hon, och hennes kära make, dementerade även att mina chilli plantor var chilli (ooops, och jag som gav bort en till grannen... i tron om att det var chilli. Undrar om han kommer våga äta tomaterna sen).
Jag tvärvägrade först erkänna att det faktiskt mycket väl kan vara så att de har rätt.... när man ser likheten i bladen på de andra tomaterna jag har, samt att jag har två plantor som inte jag inte alls vet vad det är... vilket då bör vara chilli.

Vi väntar fortfarande på svar från Aquagruppen ang våra vattenprover.
Sämre företag får man verkligen leta efter!
VI SKICKADE IN PROVERNA I FEBRUARI!!!!
Fick fakturan flera mån senare (påminnelsa faktura ett par dagar senare) samt har nu väntat i över en månad sedan betalning och fortfarande inte några svar alls.
På måndag är det jag som ringer och skriker åt dem, för jag har mailat dem två gånger utan att de svarar.
Man tycker att de borde vara snabbare än så med tanke på att vi kanske hade behövt köpa vattenfilter, och de säljer just sådana.
Men jag kan garantera, att jag skulle aldrig köpa ett från dem, när det tar sådan här jävla tid att få svar på vattenprover!
Morr!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0