Negativa tal

Jag har funderat på det där med negativa tal.
Det är väldigt svårt att inte blanda in det, omvandlat till en funktion som verkar fullt logiskt i min skalle, i det vardagliga livet.

Ex. Jag skulle ha bakat en massa kakor och bullar till rallyt som är i morgon.
Men det har jag inte hunnit göra.
Så om jag har 4 st sockerkakor i frysen (som var det ENDA jag hann göra, förutom mazarinerna som maken åt upp) och skulle ha bakat ca 10-15 st... så ligger jag minst -6 mot det färdiga resultatet.
- 6 känns ju inte som en rolig siffra, och då kan jag ju likaväl spara sockerkakorna jag har till bättre tider och ist räkna med att jag har 0 kakor.
Då känns det ju bättre.
Eftersom 0 är ett högre värde än -6

Kommentarer
Postat av: Mimmi Webdesign

Behöver du hjälp med designen på din blogg?



Vi skapar personliga bloggdesigner på beställning och arbetar efter just dina önskemål tills dess att du är helt nöjd.



Välkommen att ta en titt in till oss, se vår portfolio och låt dig inspireras! http://www.mimmiwebdesign.com

2011-05-06 @ 10:12:15
URL: http://www.mimmiwebdesign.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0