Knack knack...

Funderade lite smått på vad det var som dunkade mig i ryggen likt "duttandet" från en envis person som bara, bara vill ha uppmärksamhet.
För varenda gång som jag vände mig om, så var det ingen där.
Sen kom jag på det.
Det är ju paniken!

Paniken inför studierna!
Om en vecka skall uppdrag nr 1 vara inlämnat på Matten.
Om två veckor skall uppdrag nr 1 vara inlämnat på Kemi och Biologi.
De senare har jag knappt börjat med alls, och jag kan inte låta bli att fundera på min taskiga planering och prioritering. MÅSTE skärpas till nästa... det kommer liksom inte bli lugnare.
Vill heller inte sänka hastigheten till halvtid, då jag vill söka in till hösten 2012.

Idag, som tur är, klev syster in som en räddande ängel och tog Phipi medans jag hann beta av en jävla massa sidor... men mycket vill ha mer och jag skulle helst se att maken nu var hemma ett par dagar så jag kunde låsa in mig och bara plugga timme ut och timme in.
Men si det går icke. Jobbigaste perioden för honom på jobbet nu.
Lilla N blev dessutom jättedålig precis innan vi åkte hem, och då kan det kännas extra tufft när en liten mini kommer och stjäl mammas uppmärksamhet när man bara vill sitta och krypa in i mammas famn.
Lilla snuffsan....

Nu tror jag att jag får ställa om dygnet lite, plugga nattetid och sova den lilla timmen som Phipi sover middag... dricka mycket kaffe och gå många promenader.
Jag SKA klara det här!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0