Furuvik :-)

Kidsens skolresa gick detta år till Furuvik.
Weeeeiiiii!
Jag ville också gå, så jag följde med. Ok, lite nojjig var jag över att jag inte trodde skolan hade koll på alla kidsen när de väl är på plats.... men det visade sig att jag kunde stilla min oro ganska så snabbt.
T och J följde med som resesällskap, och tur det för med tanke på vilka vägar vi åkte så tror jag fan att vi tillbringade mer tid i bilen än på plats.
Dyrt som fan var det i inträde också.


Vi kom dit, gick in. Mötte upp kidsen och knatade sedan vidare för att mötas upp igen när det närmade sig lunchdags. När vi gått en bit, och lattjat med djuren.
Phipi fann det mycket intressant med hönsgården och hönorna.
Även minigrisarna var coola.
Detta finner jag väldigt lyckat, då det med tiden kommer finnas både det ena och det andra här på gården.
Lemurerna, Kamelerna och Lamorna blir ett svårare kapitel.


Jag hade med mig kameran!
Yeaaayyyhh!
Jag tog några bilder och möttes sedan av den vanligaste uppmaningen jag varit med om.
Byt Batteri!
Så jag fick hålla till godo med mobilen.

När vi sedan ätit lunch, och knallat lite till så skriker klockan åt mig att den är 14.30 och kidsen skulle åka 15!!!!
MEEEEEN!!!
Vi hade ju inte sett mycket alls!
JAG HADE INTE ENS FÅTT EN GLASS!!!

Så trots att jag nu varit, och fick en billigare Furuviksdag än om vi åkt med hela familjen, så måste vi alltså dit igen.
Jag hann inte med allt :-)
Men vi hade en supernice dag. Underbart väder och trevligt sällskap (även om vi åkte i 30 km/h på vägen dit pga att vi följde GPSn som inte var inställd på att undvika vägarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0