Dumt

En av mina uppgifter som jag hade idag... som jag själv ålagt mig pga att jag får fullkomligt nippran av att det ligger saker överallt och är så jävla skitit, var att plocka undan på diskbänken.
Ur och i diskmaskinen.

Att ställa knivar och gafflar med spetsen upp, är en sak jag gör för att jag finner det väldigt störande när jag diskat och bestick klibbat ihop för att de står så tätt.
De blir inte diskade då, och måste diskas om.
Om inte kidsen plockar ur maskinen... för då hamnar de i lådan vare sig de är rena eller inte.

Men när jag då plockar och skall göra det så snabbt jag kan för att inte få en 1åring inne i maskinen, så kommer jag ibland åt besticken.
Så gjorde jag även idag.
Det nya för idag var däremot att jag körde ner handen rakt på en gaffel med en jävla fart, så jag fick in ena spetsen mellan ringfingret och lillfingret.
I det där mjuka... där det mycket lätt går in en spets en bit om man trycker tillräckligt hårt.
Det gjorde ont
Och det var en smutsig gaffel som stått i maskinen... blääää (INFEKTION!!)

Nu i efterhand känns det ganska dumt att ställa besticken med det vassa uppåt.
Men det är nu det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0