Har bestämt mig.

Japp det har jag!
Varje dag skall bestå av någon form av träning.
Yep!
Inspirerad av kusinbarnen som kutar, flänger och tränar järnet... känner jag att jag måste dra mitt strå till stacken i släkten även jag.
Nu räcker inte min tid till på samma sätt och jag har en alldeles för stor kärlek till sömn för att kliva upp 05.00 på morgonen och sedan ORKA något mer under dagen.

2 kvällar i veckan räcker inte.
Inte heller promenader i lugnt takt.
Nope!
Här skall det vara powerwalks som heter duga!

Varje kväll när maken kommer hem så skall jag ut.
Har ca 40 min på mig i dagsläget innan skogen blir kolsvart, så om jag knatar i rask takt i 40 min så kan jag garantera mig själv att vägen tillbaka går väldigt fort.
Bestämde mig för ett par dagar sedan... men ja, blev inte riktigt som jag tänkt mig... men snart så!
Förhoppningsvis kanske jag t o m klarar av att gå upp tidigare så jag hinner med en promis innan karlsloken åker till jobbet!

HÅRD träning inför Couch 2011 alltså!
Sett att det är många andra som tränar inför det, och det är väl lika bra det. Inte direkt så att vi har en strand här ute... men om jag inte lägger så hård belastning på soffan, så kanske den inte behövs bytas ut så fort.

FUCK!!
Tänk om maken varit hemma i kväll... då hade jag kunnat smita till sängs hur tidigt som helst och redan nu fått sova ostört i flera timmar!
När jag nu går och lägger mig så kommer hon säkerligen vakna, vilja ha välling + ny blöja för att sedan vid 05.00 stå och kasta nappar på mig tills jag vaknar....
... oj, så lätt det var att slinka undan tänket på träning....
Ska nog börja träna tänkandet först...... That´s a start!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0