Tack för idag, slut för idag!

Hela dagen skulle gå åt till att plugga intensivt medans den lilla huliganen var placerad hos svärmor.
Grunden lägger jag med att sova dåligt och vakna två timmar senare än planerat, med en huvudvärk utan dess like. Tabletter och några koppar kaffe i lugn och ro skulle råda bot på det tyckte jag.
Men icke.

- Dotra behövde saker i skolan, som hon glömt.

- Maken behövde hjälp med en sak som innebar att jag återigen jublade hysteriskt inför tanken att vi inte har införskaffnings möjligheter av det inom den närmaste "närhets" radien.

- Viktiga samtal som skulle ringas, då jag inte kan tala i tele när mini är hemma.

- Blogg inlägg som bara måste skrivas för att de tar upp för mycket plats i skallen och tränger undan all koncentration på Matematik.

- Dotras fotbollsträning.

- Den nya soffan skulle komma och schnubben som har hand om det, ringer 50 11 tusen gånger för att rådfråga om bästa vägen mellan Norrtälje och Järlåsa (hur nu fan jag skulle veta det, som ALDRIG kört den vägen) då de som kör ut skiten inte talar ett ord svenska(!). Bästa kommentaren: "De har kommit till Uppsala nu, och precis passerat en mack. Är det långt kvar då?" EH... vilken jävla mack??


Vid 12 tiden lyckas jag iaf sätta mig ner och få lite matte räknat.
Sen plingar mobilen till och informerar mig om att mina efterlängtade Eng böcker till kursen som började för 1,5v sedan (prov som ska vara inne den 11juni), har kommit!
Bara måste hämta dem.

Av någon anledning kastade sig bullpåsen och kakburken ner i min korg när jag gick in för att hämta paketet och handla frimärken.

När de icke svensktalande leverans snubbarna tagit den nya soffan och åkt (se tidigare ilskt inlägg), så hade leveransen totalt redan förstört 2 tim av min plugg dag i form av telesamtal och ut för att möta dem för att de inte hittade.....

Summa sumarium: Jag fick mer Matte räknat nu i kväll, än jag fick på hela dagen.
Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Mini hade iaf haft en superdag hos sin farmor :-) Glatt litet trollskroll var det som kom hem och NU ÄR DET LÅNGHELG!!!
Ja, inte för mig då... men för alla andra ;-) Och min stackars älskade make måste åka in till jobbet (inte för att kidsen misstycker då de får tillbringa dagen i Väsby, som de längtat efter) för att jobba på fredag.... :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0