Sommarlov!

I dag är första dagen på sommarlovet.
Jag pluggar stenhårt inför provet i morgon, så mina stackars barn har inte ens en chaufför att kunna ta sig till badet för att bada, så de måste vara hemma och roa sig själva i sin egna pool (när den väl blivit fylld eftersom man tydligen skall plugga igen hålet i botten så inte vattnet rinner ut. Trodde någon annan skulle komma och göra det åt mig... förstod verkligen inte att jag måste fixa det själv).

Inte heller är det några grannbarn hemma, för de har fått den idiotiska ideen att växa upp och flytta hemmifrån och skapa egna familjer. Mina barn har ju flera år kvar, de kan inte bara ploppa upp och vara vuxna.
Stackars dem.
Eftersom sommarlovet kom som en chock för oss, så har vi heller inte bunkrat upp med mat i kyl/frys så det ska räcka så lunch får de vara utan. Att sommarlovet skulle komma och vara i X antal veckor har vi ju bara vetat om i ett par år, så hur kunde vi planera in det?
Fanns ju inte en sportslig chans till att lägga undan pengar, jag var ju tvungen att införskaffa mig VIN så det räcker till alla sommarkvällar.

Soc får man ingen hjälp ifrån heller, för de anser att jag ska planera in dessa saker så det inte kommer förberett. Och att anlita en poolkille för att ta hand om den uppblåsbara poolen räknar de tydligen inte heller som livsnödvändighet!
Hutlöst!!

Om staten inte hade tänkt att ta hand om mina barn ekonomiskt kunde de väl sagt det redan från början.
Fan ta den här borgerliga regeringen och deras politik! Tacka vet jag sossetiden, de hade förstått mina behov!
Hur i Helvete skall mina barn komma till badet om jag inte får en chaufför som kör dem?
Galet!
Hutlöst!
Absurt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0