Om det fanns.....

.... så skulle jag även anställa folk som gick och pratade om det som står i skolböckerna, så jag istället för att sittar ner timme ut och timme in för att läsa själv... kunde lära mig genom att prata om det och få saker upplästa och förklarade för mig, på mitt sätt.
De skulle tala om för mig hur mycket jag behövde göra varje dag, beräknat på inlärningsförmågan i min skalle.

En extra bonus vore om de även gjorde proverna åt mig, så jag slapp göra dem... och slapp känna pressen.

Då skulle de kunna stå bredvid mig när jag viker tvätten, rensar ogräs i landet, Underhåller Phipi och alla andra saker som hindrar mig från att studera.

Livet skulle vara så mycket enklare då, samt att jag skulle kunna umgås med min familj och mina vänner mer.

För är det inte så, att man skall ha det så enkelt som möjligt i livet... aldrig behöva kämpa för något någonsin och aldrig behöva ta eget ansvar över det som behöver göras.
Tvingas offra det mesta för att komma till det man vill.
Man kan ju inte äta kakan och ha den kvar.... det har jag, som är ett kakmonster lärt mig för länge sedan...... För jag äter upp den på en gång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0