Människokränkande uppgifter

Det finns de som tycker att städning är människokränkande. Alltså, inte när man städar åt sig själv... utan när man har det som yrke. De försöker få det att låta som om det är likvärdigt prostitution.
Min gissning är att det enda som dessa två yrken har gemensamt, är åldern som yrket har funnits.
Det är inte människokränkande, och det är inte i likhet med prostitution.
Tvärtom!
En person som verkligen KAN städa och väljer att ha det som yrke borde beundras mer!
Det är en konst att tvätta fönster, och verkligen få dem rena.

Nu vet jag inte hur ni är, men jag är enormt kass på att stryka. Finns de som verkligen ställer sig en hel kväll och stryker... men jag kan inte komma ihåg när jag senast gjorde det.
Visst har jag strykt prylar då och då, men oftast hängs blusen in skrynklig och används inte i..... lika ofta som den hade gjort om den vorit struken.

Vad skulle det då vara för fel i att anlita någon som gör det som jag inte kan?
Ska jag ha hit rörmokaren för att jag har stopp i avloppet, så ringer jag ju någon som kan sådant.
Har jag fått pluppar i rumpan åker jag ju till läkaren för att få rövhålet undersökt.
Och skulle jag ha mens eller konstiga illaluktande flytningar så tar jag ju mig till en gynekolog för att få det undersökt.
På vilket sätt.... är stryka mina stjortor och tvätta mina fönster MER människokränkande än så?

Nej ni.
Skulle jag starta ett företag så skulle det ju vara ett sådant där de erbjuder tjänster som gemene man inte kan. Om det är några sådana som kommer tillbaka i dagens stressade samhälle, så är det ju de hushållsnära tjänsterna.
Folk kan inte längre, och de har inte tid.
Rena pengagruvan ju!
Först går ju, som i allt annat i SE, in och subv priset..... för att alla ska ha råd med det.
De hjälper till att skapa en efterfrågan och ett behov.
Som allt annat kommer det ju bli ett ramaskri när RUT slutar att ges, men skriket börjar bli vant att höra i detta BIDRAGS SVERIGE!
Ungefär lika vanligt som att kliva i närheten av en moské vid böntid i Turkiet.
Man VET att det kommer, och det låter för jävligt.... men bara att hålla ut, för det tystnar efter en stund.

JAG BUGAR MIG FÖR EDER!
(Städarna alltså, inte klagomänniskorna)
... och önskar innerligt att jag själv kunde anställa en hushållerska!
En med knep från förr, utan kemikalier och med tips om HUR man gör, när man gör.
HENNE skulle jag se upp till!!

En sådan här.....

Inte en sådan här... även om maken nog skulle jobba mer hemma då.....

Kommentarer
Postat av: Erika Vedlund

Hej! vad trevlig dina poster verkar. lär med all säkerhet läsa din blogg lite mer. :) Hoppas du har en trevlig dag =)

2011-06-29 @ 13:48:02
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0