Hånet!!

Artikel

När jag stod i kön på Coop så sneglade jag ner på tidningställena och höll på att sätta i halsen.
HÅNET!
Stod det med stora bokstäver i aftonbladets rubrik, ang tidigare nämnda artikel.
Hånet mot Ann.... bla bla bla

Är det ett HÅN mot henne att hon inte får pengar? Att hon ska ta tag i sitt liv och jobba den tid hon kan (1541 st jobb finns på statist.se)?
Att hon skall se till att försörja de barn hon satt till världen, varav den yngsta under sjukskrivningen som beskriver att hon inte kan jobba? Varav den äldsta är 18 år?
Yeah... well.... jag tänkte fortsätta försörja mina barn, och därför jobbar vi.
Eller... faktiskt. Jag jobbar inte, jag studerar för att kunna skaffa mig utbildning. Men maken jobbar och betalar banne mig mer i skatt än vad genomsnittliga föräldrar TILLSAMMANS!

För barnen får hon mer i barnbidrag än mig med tre barn.
Jag får 3700:-/mån för mina tre.... Vet inte vad studiebidraget ligger på då de äldre är tonåringar, utom 18 åringen om den inte studerar. Studerar inte den som är 18 så är det ju jobb som gäller.....

Gaaahhhh....
Nej, hånet är mot de som arbetar.
De som betalar den skatt som hon vill att vi ska försörja henne med.

Hörde här om dagen dessutom en kommentar som får mig att inse... att nu är det inte längre inne att vara homosexuell, eller bi ....
Numera är den nya flugan att kalla SINA EGNA barn för FATTIGBARN!!

Nej för i helvete!
Pengarna skall gå TILL DE BEHÖVANDE!!!!(ännu inte sett ngn artikel om någon som verkligen inte KAN jobba)
Och till sjukvård SOM ALLA FÅR TA DEL AV!
Vad händer annars?
Well... Facit går att finna i Grekland!
= Pengar till alla, utan att jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0