Får får får?

Nej, får får inte får.
Får får lamm.

Grannen har tagit hem två tackor.
Det fick jag veta när jag såg på avstånd att stockarna han nyligen lagt upp på sin mark rörde sig.
Det var tackorna, och inte några stockar.
Han hade även fått erbjudandet om att ta lammen, men avböjt detta då han var lite osäker till om betet skulle räcka.
Kanske skulle jag ta hand om lammen.
Göra en liten hage här utanför och låta dem beta av gräset så jag slipper klippa det.

Sen informerar även min kära granne att han skall slakta dem till hösten.
Vilket var en information jag, så här i efter hand, känner att jag hade kunnat vara utan.

Lamm är söta.
Men det här var får.
Får får får?
Nej, får får inte får.
Får får lamm!



Skulle inte kunna ta hand om lamm en sommar med vetskapen om att de skall slaktas till hösten.... Så det blir inga får, eller lamm, på vår matta.

Kommentarer
Postat av: Satu

det skulle även kunna vara ett rör... =)

2011-06-15 @ 22:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0