Ansa Buske

Inför projektet kände jag samma motvilja som om jag haft framför mig uppgiften att klippa en häck runt vår tomt.
5300 kvm.
Fast något sa mig, att hur jag än jämför det, så kommer smärtan i vissa lägen vara betydligt starkarare än den av ryggsmärta efter klippningen.
Känslan av omöjlighet kom över mig och jag insåg att vissa saker måste hållas i trim hela tiden för att det inte skall bli för vildvuxet.
Jag menar, det är ju många år sedan växtligheten startade och den har genom åren, liksom alla andra växter, spridit sig åt alla håll och kanter.
Likt jordgubbsrevorna i trädgårdslandet tar den sig även enorm plats på ställen där det från början absolut inte var tänkt att den skulle befinna sig.

Men nu stod jag där, och nu skulle det ansas för att kunna röra sig i mindre klädesplagg än piratbyxor, om än bara på våra egna marker. Om jag skulle ha någon form av chans att bli lite mörkare i toningen än den blåvita sladdriga nyansen jag har på mina lår, så var det verkligen dags nu.

Och skam den som ger sig.
Inget är omöjligt, även om det efteråt tar tid att inse VARFÖR man låtit en liknande sak bero.
Epilator ger smärta. Rycka hår från hud innebär att huden skall sträckas. Att sträcka MIN hud innebär att jag hade behövt fler händer.
Nu skall jag bara vänta in klådan.
Den olidliga klådan som kommer dyka upp inom ett par dagar, som även den kommer påminna mig om varför jag låtit detta bero.

Vaxning är något jag heller inte tänker prova. Överlåter det till den yngre generationen (ja, det är dags för mig att erkänna att jag faktiskt, trots mitt vackra utseende, inte längre tillhör dem utan får sålla mig till medelålders - rysningar.) med risk för att stora köttsliga sår skulle uppträda på delar av kroppen.
Denna hårväxtlighet, har djupa, väl rotade rötter. Den hade inte gett upp utan en kamp!
Hård kamp!

Jag hoppas eran dag, i detta underbara väder, blir härlig.
Och att ni, nästa gång ni ser en välansad medelålders dam i badkläder, böjer edra hufvuden och ger denna dam en eloge för sitt enorma mod som hon genomgår för att inte ha en hel kroppsdräkt av äckliga pubishår som ni tvingas beskåda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0