Nope, det blir både och!

Min tid denna vecka är nu ute och jag måste tyvärr lägga hönshuset åt sidan (oklart åt sidan). Allt pga att jag inte lyckades få tag i hönsnät i tid igår.
Bajs (för att visa ytterligare tecken på mitt enorma ordförråd så drygar jag härmed ut mina känslor i form av ett avföringsord, tillskillnad ifrån vad som annars brukar komma: könsord).

Pga parkiterna måste buren ute vara med mycket små hål... vilket egentligen inte är det "vanligaste" i hönsnät. Det finns, men inte här ute... på landet. Med de vanliga får de absolut igenom huvudet, och kan på så sätt bli skadade eller krypa igenom... om de nu skulle vara så smarta.

Dessutom... så höll jag på i godan ro att planera införskaffande av höns.... tills jag fick frågan om jag inte skulle ha några ankor också.
Nope tänkte jag... men försent.
Dessa ideer var redan kläckta i min skalle, och vad maken inte riktigt vet ännu... är att det kommer komma både höns och ankor när det väl är dags sen.
För ju mer jag läser om ankor, desto mer tycker jag ju att de vore exemplariska att ha här.

Kom nu inte och säg något om kossor också... för det blir inga.
Har runt hörnet och den snubben skulle nog inte ens märka om jag knatade dig och "lånade" en för att ha över sommaren....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0