Hönshuset!

Då min tid är så extremt knapp (att jag egentligen inte alls har tid att sitta här och spotta ut inlägg efter inlägg - men jag skriver ju så underbart härligt, så jag har ju en skyldighet att.... slösa tid) så har maken och jag diskuterat lite.
Hönshus är inget vi prioriterar.
Det finns ingen tid till att bygga det, och djuren i sig tar mer tid än jag har.
Dessutom behöver huset målas och förråden rensas.

Det var ett moget beslut att skjuta på hönsen (jag antar att små lamm inte heller kommer att godkännas av parlamentet då, så dem nämnde jag inte ens) tills nästa år.
M a o.... jag fixar det själv ;-)
Maken kommer ändå inte märka av hönsen förrän han ska klippa gräsmattan, och det har hittills bara skett 1,5 ggr i år ;-)

Vi har en liten mamma - barn roll i sådana här fall.
1. Jag vill
2. Jag tar upp det.
3. Vi diskuterar det, och kommer ofta fram till att det inte är en bra ide.
4. Jag håller med.
5. Maken åker till jobbet och jag sätter igång med införskaffandet och byggandet.
6. Shit happens.

Tyvärr kan jag inte bara införskaffa höns och låta dem springa fritt under tiden... för Räven lär ta dem ganska så snabbt. Samt om Bebis och Déville låter dem vara, så är det ett under.
Bebis hoppar ju t o m upp på vedhögen för att skrämma ut mamma sädesärla som bygg sitt bo där inne. TROLIGT att en höna får vara ifred.


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv tänkt att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-20 @ 04:34:57
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0