HEMSKT!!

I dag gjorde Phipi sin första hemska vurpa, som fick mig att genast hoppa in i en form av överbeskyddande hönsmamma.
Sedan i går kan nämligen Phipi krypa.... eller... njae... kräla... eller... ja, det finns nog inte riktigt namn på vad det är hon gör... men något gör hon iaf för att ta sig framåt.

Foto: Birgitta Rudenius

Hon påminner faktiskt om något liknande som bilden ovan... så vad kallas det?

Hur som helst. Hemskt att säga det, då jag som förälder faktiskt har ansvaret över att hon skall vara "safe"... men jag sitter med Oliwer och Phipi i Oliwers rum.
Phipi sitter bakom mig, intill väggen då jag skall assistera Oliwer i en speldutt när man måste vara två spelare. Helt plötsligt smackar Phipi ner i golvet bredvid mig!!
Jag vet inte om hon slog sig... (inga märken) och jag vet heller inte om hon skrek av chock, smärta eller min reaktion när jag livrädd sliter tag i henne för att undersöka varenda liten millimeter på hennes kropp.

Nu börjar dock min hysteri om det "man inte ser" och den fortsätter nog ett par år framöver..... min stackars lilla flicka....



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Barn är mjuka. Dom klarar mycket. Linus har gjort en rejäl vurpa i trappan. Den var hemsk. Men inte ens ett blåmärke blev det.

2011-01-10 @ 15:51:46
Postat av: Satu

Det gör så ont i en själv när de gör illa sig men oftast glömmer deras kropp bort det betydligt snabbare än vår. Kul att hon börjat ta sig nu =)

2011-01-10 @ 19:54:02
Postat av: Johanna

Är det bara jag som gråter till filmer? XD



En blogg om sex, kärlek, vardag, tankar och tips. Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig! =)

2011-01-10 @ 21:59:56
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: Kolhydratsstopp

Hejsan!

Vad kul att du hittade till min blogg :)

Det är alltid kul att ha fler runtomkring som gör detsamma.

Min kille äter också som jag, det känns som en kost som passar hela familjen, stora som små. Andra dieter har inte riktigt gjort det :D



Länkar din blogg i min.

Ha det fint!

2011-01-10 @ 23:02:29
URL: http://kolhydratsstopp.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Jysst att du skriver namn och länkar vid min bild :)

Då är det helt ok att använda den.

Hoppas allt är OK nu.

Ditt inlägg påminner mig om när jag såg att min lille son skulle cykla omkull och jag inte hann fram för att förhindra. Det slutade med sprucken läpp - men som snabbt läktes. Så maktlös jag kände mig.

Hälsningar Birgitta

2012-02-15 @ 16:34:43
URL: http://fotochip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0