Frukost/Lunch

När man vaknar och kliver upp till Lunch, så är det ingen ide att äta enbart frukost. Jag brukar då ist satsa på en mer matig frukost och kombinera in en lunch.
Inte det ideala, men ist för att skjuta på mat tiderna helt så äter jag så jag klarar mig till middag ist.
Vid ev hunger får jag pressa in ett lite matigare mellanmål oxå.
Tror dock inte att det behövs idag.

Oopsie´s med hasselnöt och kanel fick det bli, serverat med ost, korv och gurka.


Till det en omelett, med avokado, brieost och bacon.
Låter kanske inte som mycket.. men faktum är... att hälften av det fick hundarna äta upp.
Det tar nog lite tid innan jag lär mig hur lite man faktiskt orkar äta... och inte laga lika stora portioner som "vanligt".

Fann två st super appar om LCHF på Iphone... tabellen och guiden.


De har dessvärre inte samma recept, så båda blir ett måste.
Den ena av dem (guiden)har dessutom en scanning funktion, där du kan skanna koden på en vara och få information om hur mas LCHF anpassad produkten är.

Kommentarer
Postat av: emy

Anmäl dig till dagens blogg!

http://lippyys.blogg.se/2011/january/dagens-blogg.html

BLESS :)

2011-01-08 @ 16:13:14
URL: http://lippyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0