Rent ut sagt förbannad!



Vilket bolag det är som bär ansvar, eller vart det är det går fel har jag inte den blekaste aning om.
Men EN sak vet jag iaf och det är att DE KAN FAN INTE GÖRA RÄTT!!

Det är nu flertalet försändelser till oss som "kommit bort" eller dyker upp efter flera veckors försening. Räkningar (påminnelser är ett faktum), e-handel, framkallade fotografier, inbjudningar och det är bara de saker som jag VET kommit bort.
Sannorlikheten att ett skrymmande kyvert skall lyckas komma fram är minimal.
Antingen så kommer inte paketet, eller så får vi inte postavin.

För att inte tala om alla de trasiga brev vi fått. Där de satt en lapp "skadad försändelse, hör av er om innehållet saknas eller är skadat".
Nu är det ju inte så att det är skadat, och oftast är det "bara" räkningar. Men antalet säger mig att posthanteringen i Uppsala SUGER!

3 reklamationer har jag hittills gjort till posten, men nästa grej blir att ist ringa till dem eller lämna medd till brevbäraren. Vi har lantbrevbärare, så jag vet att det tar extra tid... men det är ett par dagar, inte ett par veckor!!
HUR VET MAN VILKET BOLAG DET ÄR SOM SKULLE DELAT UT DET?

Ytterligare en sak på agendan blir nu att ringa dem på vägen till Väsby... båda två, och BE dem snällt att vara mer noga när de sorterar vår post.
Svaren jag fått hittills är:
- Avsändaren är den som skall göra reklamationen.
- Försändelsen ersätts ej då den inte har ett värde eller varit försäkrad.
- Beklagar det inträffade, men kan inte svara på vad som gått fel.

JAG VILL INTE HA förklaringar. Vem som helst kan göra fel.... Någongång... men inte alltid.
JAG VILL HA MIN POST!!
Ska det vara så jävla svårt?

HELVETES JÄVLA SKITFÖRETAG!

Kommentarer
Postat av: als

God morgon,

kom Philippas tåg-sockor fram?

Vi hörs, hälsn. als

2011-02-21 @ 06:35:55
Postat av: Cin

Åh yes!

Det gjorde de :-) Tack så jättemycket!

I love them!!

2011-02-21 @ 07:07:11
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0