Who is this child?

Ett underbart och härligt spontanbesök fick vi av E med fam.
När de ändå kom precis när vi lagade middag, så tvingade vi även dem att stanna kvar och äta av den.

Phipi var som en demon.
Rusade runt, skrek, krävde och dominerade som var PRECIS vad hennes arma mamma( som faktiskt inte är 20 längre) inte pallade för just då.
Jag ville sitta stilla, dricka kaffe och snacka med E.
Buuuuut NOOOOO!
(snorunge)
Tror dock hon somnade innan de kommit upp från vår väg ;-) så hon var ju ganska så trött.

Men det bjuder på en mild inblick över hur hon kommer vara, och hur tillvaron kommer bli... När hon behöver mer och kidsen börjat i skolan.
Kanske inte är en sådan bra ide att skippa Dag... förlåt, FÖRSKOLEplats till våren.
Egoistiska jag har ju beslutat att jag vill vara hemma så länge som möjligt med min sladdis, och eftersom jag ändå ÄR hemma så vill jag inte lämna över henne på dag... förlåt, FÖRSKOLA.

Jag hoppas innerligt dock, att jag kanske kan få kontakt med någon av de som arbetar på dagi... förlåt, förskolan, här i Vittinge... så jag kanske skulle kunna komma dit och leka med barnen.. Phipi leka med barnen menar jag såklart, någon timme eller två när de är ute på "gården".
Först måste jag bara lära mig att det heter da... FÖRSKOLA och inte dagis.
FÖRSKOLEPEDAGOG och inte Dagisfröken.
Hört att det ses med onda ögat annars.... Finns ju bara ett dagis här, så jag vill ju inte göra mig ovän med dem genom att förnedra dem med att kalla dem vad de alltid varit, och alltid kommer vara men ingen vågar säga.

Näst sista Eng provet rättat: VG (bajs)
Nu: SCHTAAAAADIIIII......


Bloggen är roligare att läsa(?) om det är fler bilder. Har ingen bild till detta inlägg, så jag tog bara en.... falukorv. Typiskt SVENSKT!
De som hävdar annat har inte sett FÄBOJÄNTAN!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0