Vilken natt!

Exakt vad det var som hände igår/natt vete 17 faktiskt... men ingenting gick alls som jag tänkt mig.... vilket det visserligen sällan gör.... men ändå.

Först ska jag plugga hela dagen, eftersom det är makens sista dag och jag verkligen MÅSTE plugga. Har tänkt så flera dagar, men det blir aldrig att jag får till det och när jag väl kommer till att läsa är jag så trött att jag somnar.
Hur som helst, maken hade tagit den supertidiga morgonen och sedan varit ute och kastat en massa grus i två timmar... så han behövde få sova middag en liten stund.
Jag och Phipi tar oss en promenad i det mysiga regnet (finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder) och sen var det dags för Phipis mat.

Till middag skulle det bli fisk i kokosmjölk, med saffran och till det ris. Såsen smakade gudomligt, men fiskbitarna i var totalt oätliga!
Vad fan hände!
Bara att kasta!
Phipi hade dessutom en extrem period av "mamma" så pappa dög inte alls. Hon skulle bara vara i min famn hela tiden, skrek och härjade.
Så ist för mat, gick jag och lade henne. Hon somnade som en stock!

Studier.... Jo, lite han jag få gjort iaf. Men inte alls så mycket som jag hade tänkt.
Plugga ostört var absolut inte något jag fick göra alls.
Det var nästan så jag hade kunnat tro att jag var helt ensamstående och Phipi vaknade hela tiden utan att maken hörde det (av onämnd anledning).
Inser till slut att det är totalt omöjligt att få plugga och tar ist och lägger mig. Phipi är i min säng eftersom hon sover så extremt oroligt.... och fortsätter med det även i min säng.
Blir väckt av Phipi .....
Blir väckt av maken....
Väckt av Phipi....
Väckt av Phipi...
Vaknar 02.35 med fruktansvärd magknip så jag knappt kan ställa mig upp och gå på toaletten. Ligger sedan med magknip tills jag somnar om.
06.00 väckt av Phipi.....
08.50 väckt av en GLAD Phipi och inser att nu är det inte längre ok att sova.

Så då är det inte så konstigt att jag redan nu på förväg har insett att några studier lär det inte bli i kväll när maken kommer hem, för mitt mål är att hålla mig vaken tills han gör det..... och det kommer vara 5 barn här hela dagen... Phipi är värst :-)
Nu ska jag försöka använda mig tröttsega skalle till att komma på saker att underhålla tösabiten med så hon iaf sover när hon ska och är så pass trött i natt att jag får sova.
Klumpen i magen inför de sista proven vet jag itne hur jag ska bli av med.
Mitt upplägg med att ta det lugnt ett par veckor och sedan plugga ikapp med god marginal har för länge sedan passerat då det inte alls funnits tillfällen för mig att plugga ifred.

NU måste jag åka och hämta barn..... och hoppas jag inte snubblar på påsarna som hänger under ögonen (obs, inte pattarna även om de hänger där de med)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0