Hi hi

Artikel

Här om dagen såg jag ett helt sjukt program... eller ja, det hade ju en point, även om det var twistat och väldigt galet.
Det handlade om IQ och huruvida det var rasbetingat eller inte.
Många nobelpristagare har antingen påstått eller hållt med ngn annan tjomme om att hur hög IQ har med att göra vilken folkras man är (hör och häpna).

En snubbe påstog att det var vetenskapligt bevisat att Asiater hade högst IQ, därefter kom Européer, Americaner (som faktiskt härstammar från Europa - indianerna hörde inte in där)... osv osv. Australienska abouriginer hade lägst IQ.

Min gissning... när jag läser ovan artikel, är att dessa Asiater INTE heller var med i undersökningarna.

Sen måste jag ställa mig enormt frågande till dessa idiotiska rassammanbindningar av IQ. Jag menar, visst självklart måste det vara skillnad mellan vissa Européer och Australienska abouriginer.... men snarare att detta folk i Australien måste haft viktigare saker än att para ihop figurer på sin lista när de utvecklades.....
Man kan ju inte jämföra människor som inte haft samma förutsättningar.... Suck!


Europé                                            Australiens Abouriginer..


Yeah... man ser verkligen vem som är smartast.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0