4a årstiderna

På vintern är det inte så mycket folk längs våra vägar.
Av någon anledning håller de sig undan då, vet inte riktigt varför....
Men när våren kommer, så kommer även sommarstugegästerna ut varje helg. Det innebär, att varje fredagkväll är det korståg och det upprepas varje söndagkväll.

När sommaren sedan kommer blir det nästan bebott här ute. Härligt!
Visserligen bor vi en bit även från sommarstugekolonierna, men det bor en och annan här ute också, och när sommaren kommer, så kommer även de.
Då bunkrar den lilla kiosken upp med alla möjliga varor, för att det skall finnas till hands för dem :-)

Nu till hösten, så upptäckte jag en ny sak som jag inte tänkt på tidigare..
Bärplockare.
Nu är det dags för dem.
Sommarstugegästerna, alla utom pensionärerna, har åkt hem skogen fylls av bärplockare. Varje jävla mötesplats på vår långsmala väg har förvandlats till massparkeringar och möten är visserligen möjliga, men tuffare om det kommer skördemaskiner som det även är tid för nu.....

Jag gillar inte bärplockare.
Mycket för att jag är avundsjuk på att de har tid att vara där och mysa, och inte jag.
Sen gillar jag inte heller när de går vilse och genar över våran tomt.
Nog för att jag har förståelse över att man måste ta sig ut om man gått vilse, men det är ganska folktomt här ute, och när jag nu måste räkna med att folk kan komma i tid och otid... me not like ;-)





.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0