Wowsers!!

Vilken underbar dag det varit!
Wannabi poolen har vi plockat ner och mycket riktigt. Gräset under var totalt ruttet och stank koskit, precis som det ska vara när det legat pladask under en tung jävla pooljävel hela sommaren.
Nu är den iaf nedplockad och kan i värsta fall klara en sommar till.
Eftersom den inte var använd på ett tag så var även vattnet i den måttligt nice, och vattenskalbaggarna som levde där i lurade Emilia att tro det var kackerlackor.
MINST 3 cm långa!!
Snacka om att levt gott på det äcklet som varit där i!!
(Den blev grön i somras och vi gjorde inget åt det... så det blev värre och värre)

Därefter har maken och jag plockat och fixat.
Maken har finally klippt gräset och sedan monterat ner gräsklipparen inför vintern (det är en 120 cm bred grej som hör till ATV´n).
Sen fick jag lära mig att köra den. Inte så komplicerat, men den var jäkligt trögstyrd måste jag säga ;)
Han får nog fortsätta sköta den, men nu kan jag det jag måste ifall jag behöver ploga i vinter sen...

När vi plockade undan efter oss på tomten, så fann maken en liten ödla som verkade väldigt seg. Kallt är det ute, så det kanske inte är så konstigt.
Först tog vi in den en stund, men den verkade inte bli piggare så vi släppte ut den igen. Kanske är den påväg in i dvala, men glömt bort att gräva ner sig.
Who the fuck knows.
En stor Örn var på el ledningen vid åkern i morse, så nu gäller det att hålla koll på Tyson när de är ute och springer....

Försöker även ladda batteriet på den lilla vita bilen så vi kan flytta den från gräsmattan till parkeringen ist.

Inget svar från kyrkskiten i dag heller... så jag får väl ringa på måndag sen ist.

Nu är det en vecka kvar tills vi åker till Finland, och trots att maken stannar hemma så längtar jag som 17. Dels för att komma iväg och dels för att äntligen få åka på lite resa med barnen.
Ja, de ska med. För mig existerar inget annat!
Det är ju lite det som gör hela resan!
Trots att jag är med dem 24/7 så ska det bli jättekul.
Vi har inte varit i Finland sedan Oliwer var runt... 1-2 år, och de längtar efter att få träffa "Tant Agneta".

Nu är det inte direkt så att jag har skrivit klart, men om jag skriver mer så kommer det ändå inte spela någon roll... för ingen kommer orka läsa det som står i slutet iaf.
Inte när det övriga i texten endast håller undermåttlig kvalite... men så blir det när man tittar på TV och skriver samtidigt.

Ja just det...
Jag fann, när jag höll på att packa lådor... en massa negativ från KM3 tiden.
Precis varenda en innehöll bilder på min systerdotter Ina.
Jag tror inte att det finns en enda person, som gick i den klassen tillsammans med mig, som inte vet vem Ina är och var van vid att hon var med i skolan då och då.
I mars fyller hon 18 år. Shit vad tiden har gått.
18 år!!!!
Men på bilderna... då är hon bara en liten, liten bebis snutt ;)

Fann även fotografi lådan, från tiden innan digitalkamera... och tänka sig... där på nästan var och varannan bild från "förr" är min älskade systerdotter igen... ;)
Inte så konstigt egentligen eftersom hon var hos oss väldigt ofta.
Och det är underbart roligt att se dessa bilder igen.
Ska scanna in lite sen så ni får se vilken söt docka hon var ;)

... och nu blev det ett hemskt långt inlägg iaf ;)

Kommentarer
Postat av: ♥Claaaudia ♥

Hej, Jag klickar bara in och undrar om du är intresserad av modebloggar? Om inte, vad för bloggar läser du :)?

2010-09-25 @ 23:53:59
URL: http://claaaudias.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihi nej jag vet ibland frå jag smarta ider :D

och tänkt då med ett par knä strumpor utanpå till en stor skjortan typ hur grymt vore inte de :O

2010-09-26 @ 01:05:29
URL: http://hildajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0