Musjävel!

Jag har en mus i min bil!
Och då talar jag inte om den jag sitter på

Först så funderade jag på vad 17 kunde ha hänt eftersom Phipi´s nappflaska (innehållande vatten) var trasig och i små små bitar ....


Ni kan tänka er hur jag funderade när jag fann denna i bilen.
WTF liksom, har det varit kallt utav bara helvete i natt, eller är det ngt annat som hänt?
... Sen finner jag ett bullpapper nere vid gaspedalen!
WTF!!
JAG har fan inte ätit bullar i bilen!!
Utan pappret kommer antagligen från något av baksätena (säte 6 och 7).... hrm...
Men nere vid gaspedalen????????

När jag idag sätter in Phipi, så skall jag ta hennes napp som ligger bredvid stolen.
Den vi glömde i bilen dagen innan.
Och finner följande.....

ETT HÅL VID SPETSEN!!!!

Nu jävlar var det krig! Sitter jag och åker runt med en musjävel i bilen eller?
Och vart ifrån kommer den?

I bakluckan ligger vår uppblåsbara madrass.
Den hade vi med oss sist när vi åkte till mor och far IFALL att vi skulle bli kvar över natten. Har sedan låtit den ligga kvar eftersom man vet aldrig när den kan behövas.
Madrassen kommer från förrådet.
PLING!
Ut med madrassen och veckla upp den.
SÖNDERGNAGD!!
Den måste komma från den säcken!

Alla säten i bilen fälls genast upp.
Över allt finner jag dessa äckliga små pluttar på de säten som varit nedfällda.

... men ingen mus....

Gång på gång har jag nu smygit ut till bilen och slitit upp dörren... och hoppats på att musen skall vara där.
Men icke.
Inte heller har jag någon råttfälla/musfälla som jag kan lägga in.
Råttgift vill jag inte, för tänk om den går in i ventilerna och kolar där!

Nu är det dags att reclaima bilen!!!

Kommentarer
Postat av: carro

sjukt roligt sammanträffande, idag när jag satte mig i bilen så hittade jag en av noelles nappflaskor sönderbiten, och sladdarna till dvdn i bilen....helt av... så här är det oxå musjakt!

2010-09-30 @ 15:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0