Chockad

Nog för att mycket verkar ha ändrats när det gäller svenska kyrkan och deras omhändertagande av kyrkorna. Förr var det ju så att ALLA var välkomna, men nu börjar jag allvarligt talat misstänka att de har ändrat det.
Eller så är det bara så att det är helt annorlunda här ute på bondvishan än där vi kom ifrån förr.

Nu var det så, att jag fick ett svar från församlingen som har den kyrka jag valt.
och svaret löd:
"Det skulle passa bra med den 21 nov, då har vi gudstjänst i Järlåsa kyrka kl 12.00.
Det brukar vara jättefint säger de som haft det så tidigare."
Jag misstänker, fast jag vände tillbaka frågan genast för att vara säker, att det är en öppen gudstjänst... och inte så man kan boka in privat.
Vi har ju egen sångerska... vill ha egen dekoration och absolut inte en öppen gudstjänst!

... hrm...
Kanske dags att kolla upp det där med borgerligt dop iaf....

To be continued!

Kommentarer
Postat av: elin kärlek♥

bra blogg !

2010-09-27 @ 22:29:15
URL: http://elinamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0