Uppföljning

Dag 1 hemma efter semester.
Eller semester och semester. Uthållighetsprov snarare ;-)
Det är så lätt hänt att inte se det maken gör här hemma, men när han inte är i närheten så märks det allt för väl ;-) Nu talar jag inte om städning och dyl.... för han är, och har alltid varit pedant.
Utan jag talar om avlastningen när det gäller kidsen.
Assistansen och delandet.
När man står där själv, med 3 barn som alla har olika behov... så räcker liksom inte armarna till ;-)
Och av någon anledning var de äldsta extremt glada över att komma tillbaka till skolan...

Natten med Phipis avvänjning av bröstet började bra.
Hon somnade, vaknade, somnade och vaknade igen... flera gånger. Någongång under den här tiden, så somnade även jag. Nappflaskan gick super, så länge det var bröstmjölk i den.
När det blev blandat ersättning och välling gick det sämre.
När jag vaknade i morse, låg jag som jag brukar.... med Phipi bredvid, och tutten i hennes mun.
WTF!!
Hur gick det här till??
JAG har inget minne av
att jag burit över henne, så alltså har jag gjort det i sömnen.
Hur fan går jag vidare från det?
Binder fast mig?

Nej, jag får helt sonika fortsätta med det jag gör... så länge jag är vaken. Och vad som sedan sker när jag sover får jag ta itu med när det andra fungerar.
Bevisligen har hon dock inte sugit ur så mycket, då alla mina bhár är för små nu.

Fick ett tips via en på FB att jag kunde blanda bröstmjölk med välling, eftersom bröstmjölken är sötare så kan det vara en smaksak för Phipi.
Hur kunde det gå så att jag inte tänkte så långt själv?
Ersättning och bröstmjölk har blandat... men sedan hoppade jag över ett hack och blandade ersättning och välling ist för bm och välling.
Sista målet för kvällen, måste ju vara ngt som är mättande.
GRÖT!

Vet inte riktigt hur jag ska tolka vinst eller förlust inför natten som var.... men till fm sömnen vann iaf jag!
Och till frukost blev det en blandning (endast ca 40 cl) av ersättning och majsvälling :-)
Sen somnade hon med napp när jag lade henne PÅ det tjocka täcket ist för utan täcke alls. Tydligen vill hon nojsa ner huvudet en aning, och inte mig emot.


Kommentarer
Postat av: Aidai

Sv: Desamma! JO, det ar aningen mycke rörelse på en och samma gång i fredags och så var jag trött efter jobbet, men jävlar va kul att träffa er en stund iallafall! :)

2010-10-12 @ 13:56:40
URL: http://mikida-aidai.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0