Mamma Björn

I det här livet är jag en kvinna.
Men i mitt nästa liv tror jag att jag vill bli en björn.

När man är björn går man i ide, bara sover i hela sex månader.
Jag skulle kunna leva med det.

Innan man går i ide, måste man äta kopiösa mängder med mat.
Jag skulle kunna leva med det också.

När man är en björnhona, så föder man sina barn (som är valnöts stora) i sömnen.
När man sedan vaknar är ungarna halv vuxna, kramgoa och gulliga.
Jag skulle absolut kunna leva med det.

När man är mammabjörn, så vet alla att man menar allvar.
Det är helt ok att klappa till vem som helst som stör ens ungar, och faktiskt även ok att klappa till ungarna då och då när de blir irriterande.
Det skulle jag väl också kunna tänka mig att leva med.

Om man är björn så förutsätter ens partner att man vaknar med en morrning. Han förutsätter att man har håriga ben och en väldans massa underhudsfett.

Japp..... jag ska absolut bli en björn!!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Håller med :D

2010-10-28 @ 14:26:47
URL: http://tulltomtan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0