Helgen slut igen

Återigen har helgen tagit slut och jag sitter här med mina funderingar och makens snarkningar.

Något som funnits djup i mina tankar, och som jag faktiskt håller en aningen för mig själv, är en blandning av sorg, besvikelse och avundsjuka. Något som har gjort ont men samtidigt fått mig att inse att saker och ting kommer alltid vara på ett sätt.
OM det inte ändrats ngt på alla dessa år, så varför inbillar jag mig att det skall ändras nu?
Det är ju svårare, om jag lever med tron om att det kommer bli bättre.... än om jag helt enkelt bara accepterar att det är som det är. Hur tragiskt det än må vara.
Det som varit... har varit. Det är framtiden som kommer vara och jag formar min så som jag vill ha den.

GammelNonna fyllde år idag, så vi drog över till sjukhuset där hon numera befinner sig. Hon var mycket trött... och så liten och tunn. Jag hoppas verkligen att de inte låter henne åka hem innan hon blivit bättre.
Efter besöket åkte vi hem till svärmor för att äta middag och kela med deras nytillskott Dino.
En mycket söt och charmig JackRussel kille på 2 år.
Nästa helg skall kidsen tillbringa hos sin Nonna, och Emilia skall få lektioner i "Det vackraste" som hon önskar sjunga på dopet.
OM hon genomför detta, så är jag grymt imponerad av henne. Hon som tidigare varit så blyg!

I morgon kommer ev S och S på besök samt att jag skall börja röja ur Hönshuset på prylar. Mycket som skall slängas, säljas och sorteras. Tanken är att Fåglarna och kaninen skall flytta in där till helgen.
Det kommer itne bli några höns tillsvidare... kanske längre fram. Det skall främst göras om till boende för kanin och fåglar... som en stor box.
Sen är det lilla stugan, som skall göras om till kontor och pysselstuga, med sängar.
När det är klart, är det fritt fram för mig att färdigställa Phipis rum (fast jag kommer nog smygbörja på det redan innan ;-)...)

Tips önskas: Söker vit byrå som är ca 1,5 m bred och inte så djup (max 40cm) och som har flera lådor. Vet vad jag vill ha, men har inte sett någon sådan så nu blir det till att söka efter ngt som jag inte vet om fall det finns....

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej vännen var på in och finn här i haninge i helgen och där fanns en byrår som liknar den du beskriver. Kram på dig

2010-10-25 @ 18:24:01
Postat av: Cin

Åhhhh... tack vännen! Det måste jag kika på!!

Hur blev det v 44? Måndag? kram

2010-10-25 @ 22:43:56
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0