Vintertider

Idag var det dags för blåst och snö igen. Vinden viner över åkrarna och förvandlar vår lilla väg till ett tjockt snötäcke. Trots att den övriga backen är klar från snö.
Barnen har tagit det mindre smarta beslutet att lämna sina utekläder i skolan, så de pulsade iväg upp till vägen utan tillräckligt med kläder på sig(enl mammas åsikt).
Jag lider med dem, men jag hoppas att de tar lärdom av det och hädanefter ser till att få hem sina kläder.
Påminde mig om barnen från frosmofjället....(Herregud, filmen är från 1945... när är då inte boken skriven?)
Taxin kommer inte ner, om den inte kommer över vägen.

Jag skjutsade maken i morse, men frågan är om jag kommer ut när det är dags att bege sig.
Tvivlar på det.

Paniken efter att åka och hämta blommorna börjar växa i mig. Snart har det gått ytterligare en vecka utan att jag kommit iväg. Hela tiden är det något.
OM blåsten inte ser till att jag blir insnöad, måste jag ta itu med det idag.
Jag måste lämna hemmet oftare, trivs lite för bra här i ensamheten ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0