Underbara snö!

Marken är fluffigt vit.
Brasan brinner för fullt.. eller... njae, inte riktigt. Det blev för varmt ;-)
Sitter här i godan ro, trots att jag kanske borde sova lite ...
Phipi sover och maken (som inte kom till jobbet hihi) står i telefon hörnet och har ett underbart conf call vilket gör att jag måste vara tyst... fnys.

Han stör lite mina rutiner, som jag inte hunnit skapa riktigt ännu... men hade kanske gjort det idag, genom att finnas här. Får jag inte pilla på honom, så vad ska jag göra?
Prata med honom? *ler*
Missförstå mig rätt... jag älskar när han är hemma... men när han ändå måste jobba så är han inte till någon större nytta än när han är på jobbet.

Barnen kom i väg till skolan, även om de kom försent.
Taxin körde nämligen fast, efter att ha gjort det enormt dumma beslutet att köra ner på vår väg. Maken och kidsen var nämligen på väg att pulsa upp till vägen för att möta taxin där.
Men... Min super make assisterade självklart den kvinnliga chauffören med att skotta loss och lirka loss bilen.

Tanken var att vi skulle ha hunnit ploga, men batteriet till 4 hjulingen var urladdat.
Så... hur som helst, mina små hjärtan kom iväg... men själv kan jag inte åka någonstans alls. Kommer inte ut med bilarna.

Jag, skulle gärna som min kära vän E, bege mig ut och köra "kvinnor kan"... men så kom jag på en TON med ursäkter till varför jag inte kunde det.

Så... nu är maken klar, så nu kan jag kliva in i köket och köra en ny sats.
Och då menar jag inte med makens hjälp ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0