Emilia praktik

Sent i går kväll körde maken Emilia hem till Svägerskan, för nu på morgonen skall hon följa med sin kära kusin SiggeStardust till hans dagis.
Där ska Emilia nämligen praktisera i två dagar.

I våra ögon, kan det tyckas lite tidigt att praktisera redan vid 11 års ålder, och det riskerar ju att försvinna utav hennes skoltimmar.
Meeen.....Eleverna hade lämnat önskemål om det, och så fick de det.....
Påminner mig lite om dispyten jag hade med "reservdagmamman" då de hade setat inomhus och tittat på film en hel dag. NÄR DET VAR FINT OCH SOLIGT VÄDER UTE!
Självfallet reagerade jag och påtalade opassligheten i det. Och till svar fick jag:
- " Men det är ju dina egna barn som vill titta"
Som om hon som vuxen dagmamma inte har det ansvaret att leda mina barn till det som är rätt, eftersom hon tagit på sig avsvaret att ta hand om dem.
Likaväl anser jag att det är lärarnas ansvar att tala om för eleverna ANLEDNINGEN till VARFÖR de inte skall praktisera vid 11 års ålder, utan istället gå i skolan och lära sig saker!

Skolan är mysig fin och rar på alla sätt.
Men jag börjar ångra lite att jag satte dem där.
Kommer detta innebära att deras utbildning och möjlighet att lära sig saker riskeras?

Emilia fick iaf åka på praktik.
Till Sigges dagis. Där vet jag att hon har det bra och hon får vara med sin älskade Stardust i två dagar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0