Dopet

I dag var det dags för det prästliga besöket inför dopet.
En mycket trevlig nassediggande präst dök förbi tillsammans med en prästlärling och gick igenom hela dopet med mig. Och jag sitter nu här, lika lyckligt ovetandes som jag var innan.....

Jag har tänkt, att det kanske inte är så illa det här med lite Gud och Jesus snack. Det hör ju till kyrkan liksom, och om man ser det lite annorlunda, så är det ju även ganska fint.
Men ändå kan jag inte hjälpa att få rysningar varenda gång som det sägs "Gud ser oss", "Jesus öppnar sin famn" osv.... Allra helst när det sägs i var och varannan mening.

Jag förstår att kristna tror på Gud och Jesus... men det måste ju finnas annat i skallen på dem också.... eller? Gud, Jesus och helig ande används lika ofta som jag svär.... ;-)
Kanske är det likadant det där... kommer utan att man tänker på det.

Hur som helst.
Vi gick igenom allt och det gick jättebra. Lite läskigt var det med allt snack, men det hör ju till.
Bara le och bita ihop :)

Präst snack - Check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0