35 år

Ja, det KAN komma som en chock för vissa.... kanske t o m de allra flesta, men jag hoppas iaf att ironin i mitt påstående (samt den desperata önskan) om att jag fyller 25 år, har uppfattats av de runt mig.
Annars kommer det här som en chock.
Ett erkännande ;-)

Jag ser min bild. Vad har hänt genom åren?
Well.... Det har uppkommit en hel del rynkor, men det visste jag ju att det skulle komma. Både mormor och mor (jag kan skriva det här, för hon läser inte) visar tecken hur jag kommer att se ut i mina äldre dar.
Min mor ligger dock lite före mig, då hon är lite bättre på det där med att ta hand om sin hy än jag... mormor är nog mer min framtid.
Mina förhoppningar om att ha samma mörka hår som min mormor vid äldre dagar, grusades väldigt fort också. De vita håren kikar fram både här och var.

Brösten är, efter ammandet av tre barn och vikt pendlingar genom åren, inte heller kvar i "profilbild". Nu finns de ju faktiskt hjälpmedel så de ser ut att sitta där de ska, men annars gör de gärna som allt annat som blir äldre.
Vilar.
Och vilar, det gör man nere på backen.
Men vad gör det?
Jag kan gå utan BH för det om jag vill, och jag kan lösa det hängande på ett sätt som små flickor med tonårstuttar INTE kan.
Vänder dem bara bak på ryggen och fäster ihop dem med en klänypa! Känns inget, och de är inte längre i vägen.

Vuxenpoäng har jag slutat räkna och min önskning OM NÅGOT säger väl att det nu passerat många år sedan jag var 15 bast.
En symaskin. 
Och istället för ett stå hej, så önskar jag lugn och ro... utan stress och måsten.

Jag är 35 år ung, och skall nu tillbringa de resterande åren jag har kvar på denna jord, med att umgås med min familj, åldras tillsammans med min kära make och se mina barn växa upp.
Vi har det bra, och vi har varandra.



♥   ♥   ♥   ♥
Jag är lyckligt lottad.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Grattis gumman. Hoppas du få en mysig dag med familjen och en god stund framför brasan.

2010-11-26 @ 14:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0