Ojdå....

Kan det verkligen stämma?
Det är lördagmorgon och redan har flera personer varit inne för att se om jag uppdaterat min blogg ;-)
niiiiiice :-)

Som ni kanske märkte, så måste jag göra er besvikna.
Uppdateringar vid den tidpunkten (dvs tidigare än så här) kommer inte ske förrän tidigast när vi flyttat in i huset.
Anledningen till att jag lyckas smita ifrån just nu, är för att vi inte har bråttom ännu och kidsen sitter vid xboxen här nere... deras har nämligen drabbats av det berömda
"Red light of death" i går kväll.
Philippa ligger halvnaken (bara blöja) i sängn ohc tittar på.
Så mysigt att se dem alla tre så här på morgonen....
Philippa sover väldigt bra på natten, så jag tror faktiskt att jag ska försöka få henne att sova i egen säng när vi har huset. Och bara ta över henne på morgonen.

Max och Tyson har haft lite problem med att lyda mig och maken när de är på "replängds avstånd" och det har varit väldigt frustrerande när det är dags att kalla in dogsen.
Déville kommer direkt.
Tyson kommer när han är klar...
Max kommer om det inte är något annat kul han kan göra, vilket det alltid är.
Godis har inte hjälpt, men då tog jag till något som är ännu godare än godis.
Korv.
Det går åt en del, men det är det värt....
Déville lämnar inte min sida...
Tyson kommer hela tiden fram och kollar om det är dags för en godisbit.
Max kommer nästan direkt och är jätteglad över belöningen och hur lätt det var att få den ;-)
Vi ska nog få till det här.

Måste även fixa med Max´s fuktexem.......

Passade på att diska upp det sista utav disken. Fan vad less jag är på att diska för hand.
Men nu är det som sagt bara typ en månad kvar till inflytt och det ska bli såååå nice.

Om försäkringskassan kunde få röven ur och handlägga makens ärende oxå så skulle det vara ännu bättre. Det har gått över 30 dagar nu, och det är vad de sa som svar när maken ringde.
Ska han vara tvungen att ringa igen?
Pengarna som han förlorade genom att vara hemma, var brutalt mycket mer än vad han kommer få.... så det hade verkligen behövts nu.
Just our luck!
Ett råd till alla blivande föräldrar som läser detta..... fixa allt så f o r t som möjligt när det gäller FK och det är fortfarande ingen garanti (se på oss) att ni får pengarna i tid till räkningar.
Arb givare som inte betalar ut lön i tid är inte ok.... så varför skulle detta vara ok?

I dag kommer min kusin hem från..... bartender kursen. Hon passerar Östervåla och beger sig vidare i morgon igen... hade verkligen varit jättekul att träffa henne, så jag hoppas att jag hinner över....
Vi har så grymt mycket att fixa med.... :-(
Men jag ska försöka.

Till min stora lycka, så upptäckte jag att det är kortdag nästa vecka!!!
Helgen blev ju uppbokad, men det visar sig att det är röd dag på torsdag! Underbart.
Då har vi iaf en dag som vi kan fixa bort junk från tomten här :-)
Om det är några som känner sig manade att komma hit för att fixa med veden, städa undan skräp (snickarna ska fixa det men jag gillar inte att det ligger runt huset när hundarna och barnen är ute.... )

Nu klev maken upp och vi ska sätta igång för handbollsavslutningen idag... först är det frukost!



Kommentarer
Postat av: Adolf

Cinna,

Prova att huka dig nar du kallar ;)

2010-05-08 @ 11:47:19
Postat av: Cecilia

fk suger helt och hållet när marco har varit hemma så har det nästan tagit 2 månader innan han fått pengarna. Är det bara pensionärer som jobbar där eller. Kram på dig

2010-05-08 @ 15:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0