Heligt skit!

... eller Holy shit som vi säger i branchen!

Av någon anledning så kom Max i natt på hur han ska vrida sig för att komma runt "badringen"  han har runt halsen och kunna slicka på sin hotspot, som han inte får slicka på.
Jag försökte på alla sätt och vis få honom att sluta, men ständigt så kom efter ett tag, det där dämpande ljudet av en tunga som smackande försöker tvätta rent och lindra det onda.

smack.... smack.... slurp... smack....
Som en irriterande fluga.
Mitt sista försök var att lägga ett förband, men det gillade inte Max alls. Det fick honom att fara omkring som ett jehu.
Förbandet var dessutom borta i morse, och gick inte att återfinna på någon av våra 30 kvm... hrm....

Natten har tagit på honom, lika mycket som det tärt på mig. Han ligger nämligen och snarkar järnet nu.... Såret är tvättat och insmort.
- "Vad ska vi göra, kan ju inte vara vakna hela natten" sade maken och somnade om....
JAG var vaken!
Inte hela natten men det är ett talesätt ju.
Till det måste vi lägga de "normala" rutinerna.
* Philippas amning
* Emilias kisspaus kl 00.30
* Hundarna som byter plats
* Snarkningar från maken och numera TVÅ hundar då ringen trycker på Max strupe på ett lagom snarkframkallande sätt.

Vår försvunna micro har dykt upp oxå.
Den skickades med postgång till vår GAMLA ADRESS!!!
Så vi fick, förutom att vänta flera månader på seg lev från Samsung, en fin liten postavi från Maksod spel och tobak i Upplandsväsby!!!
Enligt herr byggmästare skulle snickarna komma idag, så maken åker direkt till Väsby, och slipper även på så vis signalfelet i Bro som gjorde att han kom för sent hem igår, trots att han åkte tidigare för att hinna hem till sonens fotbollsträning.

Det possitiva är att jag på träningen ser en likadan annorlunda bil som varit här nere och vänt två gånger i förrgår. Det visar sig vara en lokal förmåga, inhyrd av vår exeptionellt upptagne entreprenör.... och som dessutom har en son som går i Emilias klass... och spelar fotboll i samma lag som Oliwer!
Super!
Finns inget ont som inte har ngt gott med sig!
Han är dessutom stenläggare :-) YES!!!

Nej... nu har jag fått den tid jag får från Philippa och hon kräver min absoluta uppmärksamhet i form av tutte i munnen och joddler till maten :-)

Sir, YES SIR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0