Galen värld

Vi lever i en galen värld.
Där man stressar sig igenom allt och ingenting ... till vilken tillfredställelse?
Vad får vi egentligen ut av det?
En ständig strävan efter något, som vi ändå aldrig kommer vara nöjda med när det väl är klar. Ständigt nya mål om vad vi ska uppnå.

Det är slut med det nu.

Allt jag vill är att stressa ner. Njuta av livet, vara en mamma till mina barn och Fru till min man.
DET är det enda som betyder något för mig just nu.
Men även det krävs stress för att uppnå. Fast nu är det inte långt kvar tills iaf huset är färdigt.
Allt annat runt om är inte viktigt.
Allt annat får ta den tid det måste.

Fast det är väldigt svårt att bara ändra sig som person.
Vi har alltid varit personer som lever med "sista minuten". Dåliga på att planera i förväg.
Men nu krävs det, och även det sätter stressen på prov för mig då jag inte KAN göra saker som jag känner för, när jag känner för det.

Kidsen skall ha cykelutflykt i skolan.
Underbart roligt, och mycket sevärdigheter skall de presenteras för. Lära känna området.
Ser så enormt fram emot att få veta vad de lärt sig sen, att få dessa platser visade för mig (kanske skulle haka på.... )
Men... inget går smärtfritt.
Cykelhjälmarna? Var är de?
Emilias cykel var punka på. No probs, vi köper ett kitt och lagar det!
... för att upptäcka att vi inte vet vart cykelpumpen är....
Som tur är så var det bara att ta cykeln med till skolan så lagar de den där :-)
Oliwers cykel.
FUCK... den är för liten.
Han har aldrig haft intresse för att cykla... och nu "kan" han inte. Balansen sitter inte där, och vi måste öva... fast det kanske inte hinns med... för de skall cykla på utflykten i morgon!
Stress..... panik....
Stackars barn, jag hoppas verkligen det lugnar ner sig snart.....

Nu... stressa iväg till BVC för läkarbesök.... och Philippa har just somnat....
Fuck igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0