Finally

Finally somnade Philippa.
Det är lite typiskt. Barn ska inte sova på mage, men det är precis vad Philippa vill göra. Sova på mage.
Kan inte klandra henne, det är ju den skönaste ställningen.
Så nu ligger hon framför mig på bordet, på mage, och sover medans jag skriver. Förhoppningsvis har hon somnat in tillräckligt för att fortsätta sova när jag flyttar henne till ryggläge.

Maken har fortfarande inte fått sina pengar från FK för pappadagarna I MARS!!!
Det är fan helt galet. Inte heller har man något att komma med när det gäller att sätta dit dem för sena utbetalningar!
Tänker på de som verkligen inte kan betala sina räkningar när sådant här sker.....
Om en annan väntade med att betala räkningar så länge, som det tar för FK att se till att betalningar kommer ut, så blir de ju vräkta, får betalningsanmärkningar och tusen andra saker.
Det är i sådana här lägen, som det verkligen märks hur mycket "skit" som egentligen ligger på FK i form av olika bidragsformer.
...och så sitter där mestadels gamla tanter som inte har, trots datorns plats i samhället, en blekaste aning om vad de ska göra för att gå tillbaka om de tryckt enter en gång för mycket....

Nääää.... självklart skulle jag inte få sitta här i lugn och ro medans Philippa sover... så hon passade på att genast vakna med ett skrik så jag måste tacka för mig, och gå tillbaka till rollen som bärande moder till min lilla (skrikande) princessa....

Seeee ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0