Väcka eller inte...

Idag när maken skulle ta sig hem, så tog det honom ca 1 timme med tåg.
Det är ingen farlig tid, och ligger ungefär så som det brukar... skillnaden är dock att jag inte brukar klocka honom som jag gjorde idag.
Vi hade ju en tid att passa.

Det som nu ger mig huvudbry är om han verkligen kommer hinna hem tills det är dags!
Eller ska vi mötas på vägen?
Smidigt vore det ju om hon föddes när han är hemma.... kan man bestämma sådant?

-"Men älskling, det är ju ingen fara... om du har en tuff natt så är det ju bara att jag jobbar hemma för säkerhets skull!"
Det är ju enkelt att säga.
Vad innebär en tuff natt efter vad vi gått igenom?
Jag har haft värkar där det känns som om .... det kvinnliga könsorganet skall slitas itu..... som sedan avtar efter att jag duschat mitt i natten... ändå har hon inte kommit.
Önskar verkligen jag kunde veta hur det känns när det är dags.....
Alla säger ju "det märker du".
Men nu är det så .. att jag faktiskt inte är en förstföderska.... Jag HAR två barn sedan tidigare och jag hade inte den blekaste aning om att det var dags då...
Vi åkte till förlossningen av andra anledningar än värkar.
Så det är klart att det ger mig huvudbry....

Och om jag inte vet.. hur ska då maken veta?

I helgen är det fullt ös...
Handbollsträning lördag, AIK-Brommapojkarna lördag, Handbollsmatch (samling 07.15!!!) söndag.
Förutom det hade det varit nice att ta kidsen med på bowling eller ngt.. ska kolla upp det.. svärfar sa dock att det endast är matcher på lördagar... så vi får se vad som händer.
Tapeterna skulle behöva beställas, kaklet likaså.... samt att vi skulle behöva åka ut till huset för att mäta mer exakt.
Så... någon som vill ta min mage och mitt fett, samt utöka dygnet med ett par extra timmar???
;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0