En vecka gammal!

Hurra hurra för Pippa, som fyller en vecka idag!!!
Amningen har kommit igång ordentligt och jag har bröst stora som båt bojor, och fulla med mjölk till Philippas stora lycka.
Långt ifrån tonårstuttar förklarade jag för maken, och han i sin tur försökte trösta mig med att mina bröstvårtor har ju iaf samma storlek som tonårstuttar.
Har än i dag svårt att komma underfund med om det är en komplimang eller en förolämpning.
Med att amningen kommer igång, så kommer även Pippas tarmar igång och bajset blir vattnigt, gult och kesoliknande. Precis som det ska vara.
Minns inte att det doftade så mycket dock....

Det man däremot kan förundras över, är huuur mycket bajs som kommer ur en liten liten kropp i ett tryck.
När det kommer i ett tryck, så hinner det heller inte lägga sig till rätta i blöjan utan splattar även ut åt sidorna och vidare ut i friheten.
Till min stora lycka, och Makens olycka, så har jag alltid missat de värsta tillfällena.
Idag ex... så var jag för en gångs skull inne med de andra kidsen nu på morgonen.
Vad är oddsen för det?
Jag som annars ligger som fastkedjad med bröstet i käften på Philippa!

Bevis nr 1:


HUR kan det egentligen komma så mycket bajs från en sådan liten kropp?

Nu är det tre dagar kvar i denna skola för kidsen, och i morgon är det fika.
Barnen valde att ha med sig tårtor. Så dessa måste inhandlas idag, och färdigställas i morgon.
I brist på ugn, så får det bli fuskbygge och inte äkta vara.
Chokladtårta, jordgubbstårta och vindruvetårta är önskemålen.

Var förbi skolan igår, hos Milis...
Av sin gympalärare har de fått hönsägg och en äggkläckningsmaskin som de har haft i ett par veckor och igår var det äntligen kläckningsdags.
Hela dagen hade de tillbringat vid äggen och sett hur kycklingarna hackat sig ut, torkat och sedan lagts i "fållan".
Super söta små kryp, som vinglande står och pickar på varandra för att i nästa sekund bara falla ihop och ligga som små påsar på golvet i "fållan".
Kul att de även i denna del av världen har möjlighet att ta del av lantliv :-)

En sväng till frisören blir det idag med Oliwer. Har sagt i flera dagar att jag nu ska klippa honom, men killen vill ju inte ha den frisyren som mamma kan erbjuda honom.
eller... ja... mamma kan erbjuda en mildare form av rakning, ingen frisyr.
Szå frissan it is.

Men nu.... MVC för att tacka den underbara BM jag haft under graviditeten, samt väga Pippa för att se om hon ökat lite i vikt.
Efter det... är tanken att vi ska hinna iväg till Kakelstationen, och bauhaus för att färdigställa våra beställningar....
Vi får helt enkelt se om Philippa tillåter oss att göra det :-)

Kommentarer
Postat av: Emsan

Att det kan komma så mkt ur en sånn liten snärta=)



Emilia måste varit stolt att Ni kom till skolan?=)



kramar

2010-03-30 @ 15:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0