Annat...

Först hade jag inte tänkt skriva ngt inlägg idag.... trött på att tjata om den här graviditeten som numera verkar ha avstannat i en enda stor fettmissär....
Lite kan jag dock uppdatera:
Alla värden tillbaka där de ska... så någon igångsättning blir det inte tal om just nu iaf... måste vänta tiden ut. Återbesök på tisdag, och om Pippa inte kommit innan dess så skickar BM en remiss till förlossningen så de får undersöka möjligheterna... så får vi se vad som händer därifrån sen.

Men sen kom jag på att, även om jag inte tror det, så finns det andra saker som snurrar i min skalle.

Köket i huset.
Pga att vi först planerat in ett vinskåp ist för vanliga skåpet så tog jag bort det från ritningen. Skåpet som vi sedan föll för, var inte riktigt i de måtten så jag måste nu beställa ett extra skåp så det inte blir ett stort hål där bara.
Kruxet var dock att jag visste inte hur hon lagt in det i ritningen.
Finns det stomme, eller är det bara ett hål?
Fann hennes kontakt uppgifter och bad om det jag behöver för att kunna beställa direkt från företaget, så det går fortare.

Fick även svar ang soffan, och priset var mycket bra :-) Me like alot!
Det blir vit skinnsoffa :-) Visserligen konstläder, men det spelar ingen roll.
Priset var så bra, att även om vi efter ett tag inser att vi inte kan ha vit soffa... så är det bara beställa en svart... utan att ha överskridit den summan som tidigare soffor kostat.
Det är extremt svårt att inte snåla ur och försöka spara igen på minsta lilla peng just nu... Det verkar så himla dyrt när man ser allt i en klumpsumma....
Ser dock enormt fram emot IKEA handlingen sedan, där all inredning i köket skall köpas (i lådorna och dyl) och när det är dags att inreda alla rum..... För att inte tala om detaljerna som lampor, blommor och textilier till huset (Chilli)...
Detta kommer inte ske förrän vi fått tillgång till huset.

NU... vill jag bara att bebis ska komma ut... så vi kan sätta igång med flytt!!
Kom ut
kom ut
kom ut
kom ut.....
... kom... ut... !

Till kidsens avskedsfika tänker jag göra olika cupcakes, kakor och tårtor.
Måste dock låna ugn någonstans.....



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hemma hos familjen stenvall finns det en ugn.

2010-03-19 @ 09:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0