5 dagar kvar!!

Nu är det inte långt kvar till BF, och hela kittet har redan satt igång.
Inga kraftiga värkar eller så, men ja.... saker och ting börjar anpassa sig inför vad som komma skall (utan att beskriva flytningar och blödningar i detaljer) så nu får vi se hur lång tid det tar innan allvaret kickar in.
Värkarna är... men är fortfarande inte regelbundna.... utan som vanligt...

Vad jag inte ville skriva om igår, eftersom det hela tiden händer saker... och så går det tillbaka sen utan att någon bebis ploppat ut (har fortfarande skräckhistorien om 63 timmar ringandes i bakhuvudet) ... eller ploppat ut och ploppat ut... den här giganten kommer nog inte ploppa ut, utan jag får nog gott och väl kanske krysta ett par gånger för att få ut henne.
Äny how....
I går hade jag blödningar (promise, inga detaljer) som pågick över hela dagen.
T o m jag, som inte är så pryd av mig, tänker inte beskriva förändringarna och varför det inte är oroande - farliga - blödningar... förutom att vi sitter på helspänn....
Vi hade kontakt med förlossningen och väntade på att värkarbetet skulle komma igång.
En promenad ... eller lite aktivitet hade ju varit nice...
MEN... som vanligt... ingen bebis och inget sex!
Jag fick dubbel nitlott!!!!

Visserligen kallar jag maken chicken, och jag har försökt få honom att förstå... att jag är helt övertygad om att en orgasm är tio gånger bättre bedövning än alla kemikalier som finns....
Trots det är jag hyfsat medveten om att ... tja... i o m detta är mina glidar dagar förbi.
Inte heller tror jag att han tänker ställa upp som bedövningshjälp annat än massage..... :-(

Misstänker starkt att mina skämt om att "känner du ngt som greppar tag, så är det inte jag som övar knipmusklerna ... bara så du vet"  har assisterat till min fördel.....
Blödningar gjorde honom visst orolig oxå, fast jag försökte förklara för honom att det inte är likadant nu..... Mina försök till bevisning gick inte heller hem... att jag kunde visa honom hur det såg ut (fast då skulle vi nog inte ha ngt mys alls.... haha).

... såååååå.....
I morse åkte maken till jobbet.
Han var hemma tors och fredag pga komplikationerna som var.... så att vara hemma en dag till bara för att vi är så oroliga, känns inte rätt.
Finns inget jag hellre skulle vilja än att ha honom som en extra säkerhet här hemma... (fan flyttade kontoret in till stan för????? Väsby hade ju varit super just nu!!!) Men det kan fortfarande dröja ett par dagar innan det händer ngt....
Vi hoppas helt enkelt att han hinner hem när det väl kickar igång.... och jag hoppas verkligen att inte tågen strular nu när det kommit lite snö....

Tills dess... så är det jag, värkarna, "Cake Boss" och vårfåglarna som kvittrar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0