Wowsers

Holy shit vilken dag det varit.

Vi klev inte upp så sent, men kom ändå inte iväg till stranden förrän flera timmar senare.
Jag kom hela tiden på saker som jag måste göra, och blev avbruten av Philippa.
Till skillnad mot många andra dagar som jag är van vid, så var både Oliwer och Emilia glada och mycket hjälpsamma när jag inte kunde göra något.
Emilia packade hela matsäcken och allt vi skulle ha med till stranden och Oliwer hjälpte till på sitt sätt.
Efter mycket om och men kom vi iaf iväg :-)

Kidsen badade, och Philippa låg nöjd i vagnen och pillade på sina fötter, sin mössa och sin tiger.
Jag hade dagen innan stämt möte med Uppfödaren till den kanin som Emilia funnit på lyckokaninen utan Emilias vetskap.
Tanken var att hon skulle få kaninen i födelsedagspresent, men hon blev förälskad i denna och den var redan lev klar. Om vi väntade mycket längre, så kunde den bli såld. Inte heller kunde vi skaffa den och gömma den till hennes födelsedag... så det fick bli så här.
Dessutom hade maken funnit en 60" till mycket bra pris, och man fick inte lägga undan den utan.

Så... när vi badat klart så (rättelse: Barnen badat klart) så begav vi oss hem för att plocka undan, packa upp, rasta hundarna och leka lite (jag klöv ved).
Det enda Emilia fick veta, var att jag och Oliwer visste vad som skulle ske 17.30, men inte hon.
Hon var först väldigt upprörd inför detta, men det gick över när hon insåg att själva anledningen till att hon inte fick veta hade med att det var för henne överaskningen var....
Och vem vill inte ha en överraskning??

Först iväg till MM och tvn.
Apparaterna gick åt som smör, och hade jag kommit 10 min senare så hade de varit slut.
Egentligen fick man inte lägga undan, om man inte lade minst hälften i handpenning... men det var inget jag hade med mig, på mig eller tillgång till utan jag hade bara 2000 i plånboken :-(
Efter mycket pls pls bönande så gick säljaren med på att lägga undan den mot 2000:- i hanpenning i 1 timme.
Weeeiiiiii
Och tur det, för när han stod och skrev våra uppgifter så kom en kille och tog en... och tjejer som tog den sista.
Pooffff... så var de slut medans jag stod där!!!
Galet!

Jag hade tänkt att åka till IKEA och köpa jordgubbar (ståndet utanför har stora förpackningar för endast 20 kr/st) när vi ändå var i Uppsala, men hann inte då klockan tickade iväg snabbare än jag tänkt mig.
Snurrade in på ett bostadsområde och förvirrade en exhalterad Emilia till det yttersta, innan vi stannade vid det rätta huset.
Uppfödaren hade massor av fluffar.
Rasen heter miniLejon, men jag kallar dem fluff!
Emilia hade redan funnit den hon ville ha, och den var från en tidigare kull så den var redan lev klar.
Fullvuxen till storleken, men ändå så himla liten!
Kanske därför rasen heter mini... duh!

Det blev en Totte!!!




Sen... möta Matte... hem... äta.... och wooops så blev kl 00.06 och jag håller på att somna.
Min tanke var inte att skriva så långt inlägg, men när man har mycket gojja att snacka så blir det som det blir...
ta da!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0