Midsommar

Ja då var midsommar över även för denna gång.
Lugnt blev det då listan "to do" hela tiden växer, medans "done - check" listan bara blir.... stående, men dagen var trots allt full.
Stugan städades ur, mat förberedes.
Mor och far skulle titta förbi efter dekoration av kyrka, så de gissade att de skulle komma vid 21 tiden.
Så jag förberedde maten under flera timmar (helt underbart att ha ett riktigt kök).
- Baguetter med saltflingor
- Hemgjord vanlij glass
- Mini pajer med västerbottenost, dekorerade med lax och räkor.
- Fruktsallad innehållande melon, jordgubbar och vindruvor.
Självfallet åt vi nypotatis och sill i massor oxå.

Mor & Far ringde till vår stora förtjusning redan vid 18.30 och medd att de var i närheten, så de kom bra mycket tidigare än vi hade räknat med.

Dessvärre råkade jag i min iver glömma bort att göra en varmrätt... men å andra sidan gjorde det inte så mycket för alla var mätta iaf.

Eftersom det sällan är saker som har öppet i dag, så har vi pysslat med att montera ihop gräsklippar delen till 4 hjulingen (pappa och Matte), Klyvt en jävla massa ved (pappa och Oliwer), städat (moi) och monterat ihop Poolen (moi, make och Emilia).
Mor min... hon har setat stilla och roat Philippa.... faktiskt måste jag erkänna att det är första gången någonsin som jag sett henne sitta ner så pass mycket och så länge som hon gjort nu när hon varit här.
Tillägg till det, är då att hon inte haft ngt annat val. Hon har nämligen skadat sig och fått en blödning i benet.
Inte heller gick hon till en läkare i tid, utan blödningen spred sig så de inte kunde tömma det..... nu är det bara vila och vila och vila som gäller för hennes del (och benet ser fördjävligt ut kan jag säga).
Vi har fått helt underbart mycket gjort!
Med den där gräsklipparen klipper vi gräset på en pisskvart! Schwoooooppp så var hela gräset klippt.

I morgon kommer mina "bonusbarn" som skall vara här i en vecka!
Oliwer och Filip kommer gå på sportfritids hela veckan mellan 10 - 14.
Jag hoppas verkligen att vädret blir super och att vår brunn inte tömms helt när vi fyller poolen (risken är överhängande att så kommer ske... så det roliga blir väl att se hur lång tid det tar tills vi har vatten igen).

En grej... det lutar faktiskt åt att det blir så.
Argumenten håller inte längre ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0