Kvälls uppdatering

Egentligen har jag inte den blekaste aning om vad jag ska skriva. Det finns andra saker jag skulle behöva göra istället för att sitta här framför datorn, och en av dem är ngt som gör sig påmind för varje tangent tryck som jag gör.. Nämligen klippa naglarna.
De är jättelånga, och fina... som de alltid varit när naglarna växer under amningsperioden, men fruktansvärt opraktiska när jag hanterar bebis, hundar och packar.
Går inte.
Jag kan ju knappt skriva när jag har naglar.
Så de ryker snart.

Besiktningen av braskaminen gick bra. Allt var ok.
Jag förundras dock över hur en person kan tala så entusiastiskt över VED. TRÄ!
Shit vad snubben kunde hålla låda, och jag tycker det är tooootalt ointressant hur mycket fuktigthetsprocenten bör vara i vedträn eller på hur många olika ställen man bör förvara veden innan man tar in den.
ELLER hur många kubikmeter ved han har, och hur mycket som gick åt för honom när han eldade i vintras....
Duuuuuhhhhhh!
Någon timme senare var han iaf klar ;-)

I morgon är det choklad kladdkaka och hemmagjord vaniljcreme som står på listan. En promis upp till grannen för att gratulera och bjuda på medtaget fika. Snubben har fyllt år så det måste firas.
Sen måste vi, jag och Emilia, försöka plocka undan lite kvistar och skit som dogsen dragit in från skogen och kvisthögarna så jag kan klippa gräset så fort det torkat upp lite.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0