Helgen slut

Strax efter lunch idag dök svärföräldrarna upp och hade med sig Filippa, även kallad gammel Nonna. Solen strålade och det blev bad och lek för hela slanten.
Kidsen var överlyckliga.
Som tur är har vi införskaffat oss ett provisoriskt partytält med myggnät så vi kunde sitta ute trots de gigantiska jetbromsarna vi har här ute.
Jag själv bryr mig inte så mycket om dem längre, men besökare har inte så gott öga till dem. Man behöver liksom vara här ett tag och bli lite imun (Det krävs dock att man även är ute Sandra... tssssssss... ;-)....) annars kan de vara riktigt jobbiga.


De är dock ... .enorma!

Hur som helst, efter ett tag kom även svägerskan med familj och Mattes moster med the Dude.
Ingen av dem har varit här sedan vi flyttade in, och det var enorm skillnad att ha så många på denna yta emot hur det var på båtsmansvägen.
Jag kan bara tänka mig hur nice det blir när vi har altan klar oxå....
Svägerskan hade kikat på ett hus i trakterna så vi hoppas på att det blir en till flytt inom kort ;-) Ialla fall jag... huset ligger närmre än kidsens skola, men närmare "grannar" än här. Precis som hon vill ha det (hoppas jag).
Hundar hade vi en hel drös oxå.
Déville, Tyson, Max, Bullen och Bebis.
Alla sprang de om kring och lattjade... t o m Tyson, hör och häpna!

Tidigare under dagen... innan alla kom hit.... så var våra tre dogs ute i solen och njöt.
Plötsligt hör jag Tyson skälla och inser att hästarna återigen klivit in i skuggan från dungen bakom vår stuga, frustandes och stampandes så Tyson går igång.
När jag går ut för att ta in Tyson, så ser jag till min stora fasa att Déville använt sin lilla lilla boxer hjärna och sprungit längst ner på tomten för att komma runt staketet och in till hästarna... för han var bakom den största hästen INNE I HAGEN!
Tyson sprang på "vår" sida om staketet och hetsade och ängeln Max satt med sin fina skrud och tittade svansviftande på.
Jag blev verkligen livrädd för att hästen skulle sparka bakut och vi åka med en söndersparkad hund in till vet akuten i Uppsala!

Hemskt.

Nu är det natt igen... och Nannataim!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sparka på den som ligger du!

Jag var ju ute, men inte lika mycket som de andra... "små"kryp och jag klickar inte riktigt =*)

2010-07-06 @ 10:56:51
Postat av: Cin

Jag tycker ni klickade väldigt bra... de gillade att ha dig som snackbar och landningsbana ;-) kraaaam

2010-07-06 @ 18:37:06
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0