Buren är inhandlad



Ozzy har numera visat sig vara mer åt det feminina hållet.... så det blir istället en Ozzie :-)
HON har dessutom börjat äta själv och är därför redo att flytta hemmifrån nu.

Till min stora förtret så har urvalet på burar på blocket inte varit direkt aktivt, så i måndags när vi var i Uppsala så åkte vi förbi Arken Zoo för att kolla på burar.
Vi hade varit och inhandlat saker till altanen i samma veva, så någon bur kunde jag inte ta med mig hem eftersom bilen var full....
Men 1695 kr skulle det kosta och maken började muttra om att det var billigare att inte längre köpa fågeln.
Hrmf.... kommer inte på fråga!


(som denna men med vit botten)

Trots att utbudet på blocket varit dåligt så kollar jag iaf i går av gammal vana, och se på FAN om det inte lagts upp en annons i området här, på en exakt likadan bur!
ÄNTLIGEN!!
Jag åker dit för att hämta den, och tar då makens bil utan att tänka på att det inte går att öppna bakluckan där... efter vår kära grannes traktor backat in i den... Man brukar kunna lirka, men det går mer och mer sällan att få upp den. Får man upp den, är det inte säkert man får igen den igen....
Men.... men lite krälande, bankande och meckande så får jag iaf upp den... med nöd och näppe in buren (den är stor) och stänger luckan.
Men när jag kommer hem... så får jag inte upp den igen.
Hur jag än försöker!
Så nu har jag en bur... som är fast i v70´n.
Den är alldeles för stor för att få ut genom bildörrarna... så nu blir det till att se hur vi ska lösa det här.
Bilen skall in på reparation i september först, och innan dess MÅSTE  jag ha buren!!!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0