This sucks man!

Mesta av dagen har gått åt till vila... ingen ork alls.
Värkar och så tror jag det har en aning med halsen att göra oxå... skulle ringt och bokat tid för halsprov idag, men missade tiden.... var vaken men glömde bort det.

Har funderat och funderat på hur jag ska ta upp det där med rökning... passiv rökning.
Det är inte vårt hus, så jag anser att man helt enkelt får finna sig i det mesta pga av det. Men passiv rökning är en hälsofara... och jag blir mer och mer irriterad på att det ignoreras.
Eller ska jag kanske säga bagatelliseras. Faktiskt svårt att veta just i detta läge.

Vi tillbringar mer och mer tid in the crib just pga detta.
Mina barn ligger ju annars där inne och sover eller tillbringar tid... och jag känner mig som en väldigt oansvarig förälder som inte ställer hårdare krav gällande just detta.
Om man kliver in i huset, så möts man oftast av en tjock vägg av rök.
Doften sätter sig likt grus i halsen.
Kanske är jag extra känslig då jag själv rökt förr, samt är gravid... men det ändrar inte det faktum att det är hälsofara för barnen (och alla andra i huset).

Ibland tror jag att "det ingen ser existerar inte" är mottot, då det oftast blånekas när man säger ngt om det. Men vad är viktigast... undvika fighten eller se till att barnen är i en rökfri miljö???

Fann det utomordentliga erbjudande från Sv Poolfabriken idag oxå.... gratis tak om man köper en pool (för en viss summa som vi utan tvekan kommer passera).
Detta skulle ju innebära att vi faktiskt får taket direkt vid poolbygget. Nice!!!

Maken har jobbat hemma idag :-)
Eller hemma och hemma... han satt vid datan på fm... möte under lunch och efter lunch... datajobb i ngn timma och sedan iväg igen....
Hade inte funnits en rimlig chans för honom att hinna fram och tillbaka om han skulle varit på kontoret idag.... I morgon sker samma sak.
Fast då kommer vi göra ett litet uppehåll för att åka till stugan med varuleverans, samt filma resningen av hus stommen :-)
Filmsnutt kommer givetvis visas exlusivt på denna blogg ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0