Snygging!!

I fredags när vi var ute och snurrade, så åkte maken förbi Game snabbt för att möta en kille.
Båda kidsen satt tysta med i bilen, medans pappa gick ut....
Helt plötsligt, vilket får mig nästan att sätta i halsen av delad förvåning delad utbrast i skratt, skriker Emi till:
- "GUUUUUUD vad snygg han är!!!!"
Jag tittar chockat upp från mitt spel på mobilen (Bejeweld) för att se vad det är som fått dotras hormoner att gå i taket...
Hrm... jo.... min dotters (på snart 11 år) hormoner gick i taket pga denne kille som maken mötte.... denne kille på ca 30 år....
Det fanns inget annat för mig, som ansvarsfull förälder, att göra förutom att vika mig dubbelt i skratt och reta henne för hennes okontrollerade utfall under hela helgen ;-)

På lördagen var det dags för Ollans provspel i handboll, och det gick super. Killen var jätteduktig och han fann sig efter ett litet tag i gänget.
Så han vill absolut fortsätta... dock ville han gärna ha BSK kläder, då han var den enda som hade M.U. kläder på sig.... Men å andra sidan, så var det bara provspel då oxå.
Nästa helg är det match.... får se om han får spela...

Nästa helg är det även dags för huset att resas. Iaf stommen på det!!
Vi var ute denna helg, och kollade in grunden... och jag hoppas på att maken kan ta ledigt på fredag (då lev kommer) så vi kan åka dit och filma den första resningen.
Avloppet var dessutom redan klart..... :-)
Uppdaterade bilder kommer inom kort... var tyvärr tvungen att fota med makens mobil, då min fick batteritorsk när det var dags att fota.

På lörd kväll när vi kom ut, försökte jag trots mörkret att kika runt lite. Bakom mig kom Déville i full fart och slog med full kraft i mig bakifrån, med resultatet att jag tappar balansen och faller framåt.
Som tur är, lyckas jag vrida mig innan jag faller i backen och smällen tar istället i höften.....
Déville levde i grym onåd just då .....
Trots detta kunde jag njuta av kvällen.. hur skulle jag inte kunna göra det? Jag var ju ute i stugan ;-)

Dagen efter kom vi upp i tid... och jag gjorde mannagrynsgröt till frukost.
Måste säga att det är faktiskt ingen hit, när vattnet frysit i rören.... då mannagrynen i sig är väldigt väldigt små och typ överallt.
Asajobbigt att diska rent....
Även denna dag åkte jag i backen, fast nu var Déville oskyldig. Denna gång var det Emilia som skulle tröstas och hon möter mig i trappen... varpå jag trillar bakåt av hennes kram.
Vid det här laget går jag inte runt på tomten utan hjälp, och jag aktar mig noga...

Nu är vi dock hemma igen, vilket i sig är jävligt trist, men jag har en massa saker jag ska kolla upp.
Iller är ingen ide att skaffa för jakt, då kaninbeståndet är väldigt lågt därute. Harar finns det gått om, men de gräver inte hålor (som är just det användningsområdet där iller kommer in i bilden.. jaga ut dem ur hålorna).
Inte heller finns det många igelkottar, tyvärr... Mycket grävling, och det har drabbat igelkottsbeståndet.
Det blir för mig att kolla upp vart jag kan få tag i vilda igelkottar och plantera in på tomten och området runt om.



Något viltställe som behöver placera ut rehabiliterade kottar kanske finns i närheten ;-)
Jag behöver dessa, då sniglar annars kommer vara ett stort hot mot min planerade tomt... full av grönsaker, kryddor och frukter.



Oj... blev ett långt inlägg... men å andra sidan, så har jag haft en underbar helg!!

Kommentarer
Postat av: Emsan

Vilken skön helg Ni verkar haft=)

Tur att du inte ramlade på magen, men du måste ha skadat dig ändå?=(



kram

2010-01-24 @ 20:34:24
URL: http://www.msemsan.blogspot.com
Postat av: Cin

Ja, det har varit underbart. Höften tog en smäll när jag ramlade, och foglossningen kändes ju inte bättre för det ;-)

kram

2010-01-24 @ 22:08:31
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0