Sex och samlevnad.

Hur har gemene man (och kvinna) det med sexlivet egentligen?
Är det bra, eller skulle det behövas en förbättring.
Tar stessen över tillvaron så den vanligaste kommentaren är:
"orkar inte..." eller.... " jag har ont i huvudet"

Är det tjejerna som är ointresserade, eller är det killarna?
Vad skulle ni göra för att dag ut och dag in kunna få känna den där "förälskelse längtan" som man har i början på ett förhållande?
Visste ni förresten om att kvinnors sexlust kan hamna i dvala, och måste underhållas för att finnas kvar. En kvinna (oftast - med undantag för att var 5e kvinna föds med en manlig hjärna) kan konsten att "glömma bort" sitt sexuella behov. Medans mannen, även om han backar eller ger upp i respekt för sin kvinna, kan klicka på när som helst.
Så om man som kvinna känner att man inte orkar.... så säger jag: Kör för fan!!!
Prioritera din egen njutning.
Jag menar inte, öppna, sära och få det överstökat utan NJUT av det!

Att skylla på huvudvärk är helt upp åt väggarna, och jag dementerar det extremt.
Finns inget som hjälper bättre mot spänningshuvudvärk än en orgasm!!!
Tror ni mig inte? Testa!
Vid en orgasm så spänner sig hela kroppens muskler. När de sedan slappnar av.... så släpper även spänningen. Kanske inte direkt, men garanterat efter ett tag.
Har man däremot inte huvudvärk innan, utan får det direkt efter en orgasm... smärtande huvudvärk... så ska man uppsöka läkare, då det kan vara en blödning i hjärnan.
Så kraftig är orgasmen!
Don´t u fuck with it ;-)

Med barn i huset, minskar möjligheterna. Men ... det ökar faktiskt även spänningen!
När E var liten... sov hon oftast i vår säng. Men inte heller det var ett hinder.
Lite tystare, lite lugnare så fungerade även det.
Tills...... Vi avbryts av E som gungar upp och ner i sängen med orden "Weeeeiiiiiii, det gungar!!!"
Sluta? Ja för stunden....
Men Nej, hon fick sova i sin egna säng hädanefter.

Hur kan folk vara så ointresserade av att prioritera sin egna njutning och på så sätt även riskera sitt förhållande?
Övergår mitt förstånd.... men å andra sidan.... vem är jag att säga vad som är rätt eller fel?
I mina ögon är sex 60-70% av ett förhållande, och det innefattar inte enbart penetrering eller själva akten. Det är vid mål linjen.
Hela tillvaron med partnern går ju ut på det.
Kramar, kyssar, beröring och varma kärleksfulla ord och gärningar.....




... du sviker ingen annan än dig själv om du avstår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0